Poznaj nowego Opla Antarę

Zobacz jak Opel Antara łączy miejski szyk z możliwościami terenowymi.

Dowiedz się więcej

Doskonały komfort i wysoka funkcjonalność.

Opel Antara nie tylko łączy dynamikę i własności jezdne z prestiżową elegancją, ale jego przemyślana koncepcja nadwozia oferuje także wysoki poziom komfortu i praktycznej funkcjonalności.

2011-04-08

 

  • Elastyczne wnętrze z pomysłowymi rozwiązaniami funkcjonalnymi

  • Najwyższej jakości wyciszenie i szeroki zakres oferowanego bezpieczeństwa

Opel Antara nie tylko łączy dynamikę i własności jezdne
z prestiżową elegancją, ale jego przemyślana koncepcja nadwozia oferuje także wysoki poziom komfortu i praktycznej funkcjonalności. Począwszy od długości i szerokości nadwozia (4 596 x 1 850 mm), które nie zajmuje więcej miejsca niż normalny, średniej wielkości samochód i czyni z tego wspaniałego crossovera idealny pojazd do jazdy w mieście. Wysoka pozycja w fotelach (wysokość auta 1 717 mm) oferuje dobrą widoczność we wszystkich kierunkach,
a doskonały napęd i precyzyjna charakterystyka prowadzenia zapewnia zwinność, dynamikę i dużą zwrotność.

 

We wnętrzu odnajdziemy dopracowaną ergonomię, którą docenimy dzięki swobodnej przestrzeni nad głową z przodu
i z tyłu oraz z ilości miejsca z boku. Pasażerowie tylnych siedzeń mogą regulować nachylenie oparć i mają do dyspozycji największą w segmencie ilość miejsca na nogi (946 mm). Antara podkreśla swoje zalety pojazdu idealnego na długie trasy lub jako elastycznego crossovera, dzięki zastosowaniu innych praktycznych rozwiązań. Jej bagażnik może
w normalnej konfiguracji pomieścić 420 l bagażu, ze złożonymi oparciami tylnych foteli pojemność wrasta do 865 l, a po załadowaniu do linii dachu wynosi aż 1 420 l. Tylne oparcia (dzielone w proporcji 60:40) oraz oparcie przedniego fotela pasażera można złożyć, aby przewieźć przedmioty o długości do 2,63 m.

 

Zmodyfikowane, wysokiej jakości wnętrze.

 

Przestronny komfort i wysokiej jakości wykończenie nowej Antary uzupełnia szereg wyrafinowanych ulepszeń. Zupełnie nowa automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym gwarantuje komfortową i przytulną atmosferę we wnętrzu.

 

Zmodyfikowane wnętrze Opla Antary wyposażone jest w montowany standardowo, wspomagany elektrycznie hamulec postojowy, sterowany przyciskiem. Poza większą wygodą takie rozwiązanie pozwoliło na nowo ukształtować konsolę centralną i umieścić tam podłokietnik oraz schowki na potrzebne drobiazgi. Przemyślany system schowków w kabinie zawiera szufladę pod fotelem pasażera z przodu, schowek na okulary w podsufitce, siatki w oparciach przednich foteli oraz miejsce na bilety parkingowe w desce rozdzielczej. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mają również do dyspozycji szereg schowków, które mogą być dodatkowo uzupełnione opcjonalnym, wielofunkcyjnym podłokietnikiem.

 

Uporządkowana przestrzeń bagażowa zawiera pojemnik pod podłogą oraz opcjonalny system aranżowania i mocowania FlexOrganizer. Składa się on z dwóch szyn w ścianach bagażnika, do których można montować takie elementy, jak siatki, przegrody, poprzeczki lub haczyki. Pozwala to, podzielić przestrzeń bagażnika i zabezpieczyć bagaż przed
przesuwaniem się.

Niezrównanie praktyczny: zintegrowany bagażnik rowerowy


Kolejny doskonały przykład innowacji i praktycznej funkcjonalności, to opcjonalny bagażnik rowerowy FlexFix. Wysuwa się szufladowo z tylnego zderzaka i może być szybko i łatwo rozłożony. Kiedy go nie potrzebujemy pozostaje niewidoczny, schowany w tylnym zderzaku, nie zakłócając harmonijnej sylwetki crossovera. Na bagażniku FlexFix można zamontować dwa rowery (o rozmiarach kół 18-28 cali) zachowując jednocześnie pełną funkcjonalność samochodu. Oznacza to, że kabina pasażerska i bagażnik są dostępne bez ograniczeń oraz, że niczego nie trzeba instalować, demontować, czy przechowywać.

Wyrafinowane rozwiązania zapewniają maksymalny komfort akustyczny

Wśród innych niewidocznych, ale znaczących ulepszeń nowego Opla Antary przewidziano rozbudowany zestaw rozwiązań izolujących wnętrze pojazdu od hałasu i drgań. Zawiera on:

 

  • Hydrauliczne osadzenie silników (ruchy silnika i drgania na biegu jałowym)
  • Mocowania elementów napędu na wszystkie koła (przenoszenie hałasu)
  • Elektroniczny układ kontroli napędu na wszystkie koła (hałas przekładni)
  • Zawieszenie (hałas spod kół)
  • Konstrukcja przedniej ramy (zmodyfikowane punkty mocowania)
  • Przednia ściana kabiny (izolacja hałasu silnika)
  • Wloty powietrza i układ wydechowy (szumy przepływu)
  • Konstrukcja nadwozia (hałas o niskich częstotliwościach)
  • Dodatkowo laminowana szyba przednia (szum silnika i opływu powietrza)
  • Gumowe uszczelnienia drzwi (szum silnika i opływu powietrza)
  • Uszczelnienia elementów nadwozia (szum opływu powietrza)
  • Elementy nadwozia odprowadzające wodę (szum opływu powietrza)
  • Tył nadwozia (izolacja akustyczna bagażnika)

 

Inne rozwiązania tłumiące hałas i drgania wprowadzono w desce rozdzielczej, słupkach C i D, wyłożeniu nadkoli, podsufitce, kolumnie kierownicy, drążku zmiany biegów i wykończeniu drzwi. Wysiłki akustyków dały przekonujący efekt – odczuwalny poziom hałasu we wnętrzu nowego Opla Antara zmniejszył się o ponad 3 dB, co oznacza redukcję o ponad połowę.

 

Ulepszono także pokładowe urządzenia elektroniczne. Zawierają one teraz systemy kontroli układu elektrycznego i stanu naładowania akumulatora (RVC – Regulated Voltage Control), a także układ sterujący pracą wentylatora w silnikach diesla (PWM – Pulse Width Modulated), dla obniżenia hałasu i lepszego gospodarowania energią.

 

Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego

 

W uzupełnieniu szerokiego zakresu bezpieczeństwa czynnego, które zapewnia zawieszenie i systemy wspomagające kierowcę, Opel Antara oferuje także rozbudowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa biernego. Jego fundamentem jest sztywna struktura nadwozia wykonanego w 37 procentach ze stali o podwyższonej wytrzymałości.

 

Profile wzdłużne i poprzeczne oraz przednia oś, mocowanie tablicy rozdzielczej, a także wzmocniona konstrukcja drzwi rozpraszają energię uderzenia z przodu w zaprogramowanych strefach obciążeń, zapobiegając w ten sposób zdeformowaniu kabiny pasażerskiej. Słupki B, wykonane z profilowanej stali o zmiennej grubości, zapewniają bezpieczeństwo w razie kolizji bocznej. Wzmocniona konstrukcja tyłu nadwozia z potężną podłużnicą i zbiornikiem paliwa umieszczonym przed tylną osią są dopełnieniem bezpiecznych rozwiązań zastosowanych w nadwoziu Antary.

 

W wypadku drobnych stłuczek przy niewielkiej prędkości specjalne bufory zderzeniowe absorbują energię uderzenia
i w ten sposób ograniczają koszty ewentualnych napraw. Opel zadbał także o wytrzymałość nadwozia – obszary narażone na korozję są obustronnie ocynkowane.

 

Bezpieczeństwo bierne Opla Antary poprawiają następujące elementy i systemy:

 

  • Przednie poduszki powietrzne
  • Boczne poduszki dla kierowcy i pasażera
  • Kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu
  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pięciu siedzeń
  • Napinacze pasów bezpieczeństwa, z ogranicznikami siły napięcia z przodu
  • Regulowane na wysokość zagłówki dla wszystkich pięciu siedzeń
  • Sygnał niezapięcia pasów kierowcy i pasażera
  • Mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnych zewnętrznych siedzeniach
  • Czujnik obecności na siedzeniu pasażera z przodu z wyłącznikiem przedniej i bocznej poduszki powietrznej dla zamocowania fotelika dziecięcego