Nowa Astra OPC – najmocniejsza w historii

2011-11-03

  • Ekstremalna wersja Astry GTC: turbodoładowany silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa
  • Moc 206 kW/280 KM, moment obrotowy 400 Nm, prędkość maksymalna 250 km/h
  • Specjalne, sportowe zawieszenie z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz hamulce Brembo
  • Dynamiczna stylistyka OPC wyrażająca czyste emocje, zarówno na zewnątrz jak i w sportowym kokpicie
Aktualności Opla - Nowa Astra OPC - najmocniejsza w historii

Rüsselsheim. Nowy Opel Astra GTC już wkrótce otrzyma najbardziej pikantne wcielenie. W połowie roku 2012 ukoronowaniem nowego sportowego coupé klasy kompaktowej będzie niemal wyczynowa odmiana OPC (Opel Performance Center). Astra OPC jest napędzana 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 206 kW/280 KM i momencie obrotowym
400 Nm. Ta jednostka napędowa pozwala Astrze OPC rozwinąć prędkość maksymalną 250 km/h. Dotąd żadna Astra nie była tak szybka.

Aktualności Opla - Nowa Astra OPC - najmocniejsza w historii

Całe podwozie zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić wysokie osiągi, bez żadnych kompromisów. Zgodnie
z najlepszymi tradycjami ośrodka badawczego OPC, samochód był testowany i kalibrowany na Północnej Pętli („Nordschleife”) toru Nürburgring w Niemczech, pod kierownictwem ambasadora marki Opel, utytułowanego kierowcy wyścigowego Joachima („Jockel”) Winkelhocka. Konstrukcja i nastawy zawieszenia dopuszczają duże przeciążenia boczne i zapewniają doskonałą sterowność auta. Pomaga w tym specjalne zawieszenie przednie Astry GTC
z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut). Wersja OPC wykorzystuje w pełni aktywny system kontroli zawieszenia FlexRide. Pozwala on kierowcy wyostrzyć charakterystykę tłumienia amortyzatorów, czułość układu kierowniczego
i pedału przyspieszenia. Kierowca ma do wyboru dwa przyciski „Sport” i „OPC”. Wersja OPC została dodatkowo wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na osi przedniej. To rozwiązanie zapewnia Astrze OPC jeszcze większą stabilność i lepsze własności jezdne. Innymi słowy, kierowca może jeszcze szybciej pokonywać zakręty, nawet przy mokrej nawierzchni. „Przygotowaliśmy taki zestaw rozwiązań, który przekona nawet najbardziej doświadczonych kierowców sportowych – nie tylko na Nürburgring”, wyjaśnia legenda wyścigów samochodowych Joachim Winkelhock. Wzmocniony układ hamulcowy, wykonany przez uznanego producenta, firmę Brembo, zapewnia doskonałe opóźnienia i maksymalną odporność na długotrwałe przeciążenia, nawet na najbardziej ekscytujących odcinkach toru.

Opel News - The new OPC - the most powerful Astra ever

Porywające nadwozie Astry OPC to hołd dla jej mocy
i prędkości. Dynamiczna Astra GTC była do tej pory najbardziej emocjonalnym wyrazem języka stylistyki Opla, ale OPC napina muskuły jeszcze mocniej. Specjalnie ukształtowane zderzaki, progi i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie trapezoidalne końcówki wydechu nadają jej jeszcze bardziej wyrazistego, rasowego i sportowego charakteru. W kabinie ten kompaktowy sportowiec ma wyczynowe fotele, pokrytą skórą sportową kierownicę OPC
o spłaszczonej podstawie i specjalny zestaw wskaźników.

Opel News - The new OPC - the most powerful Astra ever

OPC: Osiągi i czyste emocje

Ośrodek badawczy OPC, odpowiedzialny za sportowe modyfikacje modeli Opla od 1999 roku, jest ściśle związany
z marką. OPC to synonim emocji i pasji tworzenia porywających samochodów, wyposażonych
w najnowocześniejsze technologie i oferujących wyjątkowe własności jezdne. Pojazdy z oznaczeniem „OPC” w nazwie to najbardziej spektakularne wersje danej linii modelowej. Obecna paleta wersji OPC obejmuje model Corsa o mocy
141 kW/192 KM (lub 154 kW/210 KM w odmianie Nürburgring Edition) oraz model Insignia, który jest dostępny w wersji
4- lub 5-drzwiowej oraz kombi Sports Tourer. Silnik benzynowy 2.8 V6 (239 kW/325 KM) jest najmocniejszą seryjną jednostką napędową w historii Opla. Odmiana „Unlimited” Insignii OPC osiąga prędkość maksymalną
do 270 km/h (zależnie od wyposażenia i skrzyni biegów).