Modele OPC - Corsa OPC Nurburgring

Corsa OPC Nürburgring – edycja specjalna

Galeria, tapety na pulpit
i multimedia.

Zobacz!

Najmocniejszy Opel Corsa w historii – wersja OPC Nürburgring Edition

2011-04-20

  • Moc maksymalna 154 kW/210 KM, moment obrotowy 280 Nm

  • Mechaniczny, zaawansowany dyferencjał o zwiększonym tarciu wewnętrznym na przedniej osi

  • Specjalnie zaprojektowane sportowe zawieszenie Bilstein

  • Wyczynowe hamulce Brembo

Aktualności Opla - Najmocniejszy Opel Corsa w historii – wersja OPC Nürburgring Edition

Rüsselsheim. Nowa Corsa OPC jest teraz jeszcze szybsza. 500 egzemplarzy limitowanej serii Nürburgring Edition zostało zbudowanych na bazie wersji OPC zmodernizowanego niedawno Opla Corsy. To piorunująca mieszanka ogromnej mocy, fascynujących osiągów oraz nieskończonej pasji.


Większa moc, w stosunku do wersji standardowej, została uzyskana dzięki zmodyfikowanemu oprogramowaniu sterowania silnikiem i turbosprężarką. Zastosowano także sportowy układ wydechowy o zredukowanym ciśnieniu zwrotnym, a silnik przystosowano do zasilania 100-oktanową benzyną. W rezultacie moc maksymalną jednostki 1.6 Turbo Ecotec podniesiono z 141 kW/192 KM do imponujących 154 kW/210 KM, uzyskując wskaźnik 131,4 KM z jednego litra pojemności, co jest wyjątkowym osiągnięciem w tej klasie silników. Uzyskano także wyższy niż standardowy (230-266 Nm) moment obrotowy, który teraz wynosi 250 Nm w trybie normalnym i aż 280 z aktywną funkcją maksymalnego turbodoładowania, tzw. overboost.


Aby tak dużą moc można było wykorzystać efektywnie do napędu lekkiego samochodu, w konstrukcji przedniej osi zastosowano zaawansowany, wielotarczowy układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Takie rozwiązanie pomaga ograniczyć poślizg kół podczas dynamicznych przyspieszeń lub w wyniku szybkiej zmiany nawierzchni. Przydaje się także podczas aktywnej jazdy po krętym torze.

Aktualności Opla - Najmocniejszy Opel Corsa w historii – wersja OPC Nürburgring Edition

Zmianom silnika towarzyszyły także modyfikacje zawieszenia topowego modelu Corsy. Samochód został obniżony oraz zastosowano nowe sprężyny i amortyzatory firmy Bilstein. Aby moc pozostała pod pełną kontrolą wykorzystano zaawansowane technologicznie, ultralekkie hamulce tarczowe przednie marki Brembo, ze wzmocnionymi sportowymi okładzinami. Wszystkie układy czuwające nad aktywnym bezpieczeństwem, takie jak ABS, system kontroli trakcji (TC), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) – zostały przeprogramowane przez ekspertów z fabrycznego ośrodka Opel Performance Center, aby nie ograniczały zwiększonych możliwości jezdnych nowej Corsy OPC.


Nadwozie limitowanej wersji Corsy otrzymało także dwa nowe kolory lakieru: jabłkowo-zielony Grasshopper i czerwony Henna oraz nowe 18-calowe felgi aluminiowe z połyskującymi szarymi wstawkami i oponami 225/35 R18V. Inne elementy wyróżniające wersję Nürburgring Edition to zmodyfikowany przedni spojler, nowa podwójna końcówka układu wydechowego oraz oznaczenie emblematem Nürburgring na słupkach dachowych „B”.


We wnętrzu auta znajdziemy unikalne nakładki ochronne progów z czarno-czerwonym napisem Nürburgring oraz białe przeszycia na sportowych przednich fotelach Recaro, fotelach tylnych, na dźwigniach hamulca ręcznego oraz zmiany biegów.

Aktualności Opla - Najmocniejszy Opel Corsa w historii – wersja OPC Nürburgring Edition

Nadzwyczajne osiągi – nadzwyczajna radość z jazdy


Osiągi standardowej wersji OPC to tylko przedsmak tego co oferuje Corsa w wydaniu Nürburgring Edition. Prędkość 100 km/h jest osiągana w zaledwie 6,8 sekundy, a dzięki niesamowitej elastyczności duży moment obrotowy jest stale dostępny. To sprawia, że na piątym biegu, nasz mały sportowy hatchback przyspiesza od 80 do 120 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i rozpędza się aż do 230 km/h, dzięki czemu jest zdecydowanym liderem w swojej klasie.


Nazwa limitowanej wersji Nürburgring Edition akcentuje związki Opla z osławionym torem samochodowym położonym w górach Eifel. Najszybsza wersja Corsy musiała udowodnić swoje wspaniałe możliwości podczas wielogodzinnych testów
i prób na północnym odcinku toru Nürburgring, uważanym za najbardziej wymagający na świecie. Ale radość z jazdy nie ogranicza się tylko do dużych szybkości i precyzyjnego prowadzenia. Uzupełnia ją niesamowita atmosfera tworzona przez niepowtarzalne brzmienie układu wydechowego skalibrowanego tak, aby dopełniał sportowy charakter samochodu oraz potęgował doznania kierowcy.


To co najlepsze w Corsie OPC Nürburgring Edition najtrafniej podsumował ambasador marki Opel oraz trener ośrodka OPC Joachim ‘Jockel’ Winkelhock mówiąc w typowy dla siebie sposób, z szelmowskim uśmiechem na twarzy: “Po prostu jedziesz, jedziesz i jedziesz – i nie możesz przestać”.