Nowy silnik BiTurbo w Oplu Insignii

2011-12-05

  • Nowy silnik diesla 2.0 CDTI BiTurbo z innowacyjnym systemem chłodzenia powietrza (intercooler) napędzający jedną lub dwie osie
  • Płynność reakcji i dynamika wysokoprężnej jednostki napędowej o mocy 143 kW (195 KM) i momencie obrotowym
    400 Nm
  • Niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin: 4,9 l/100 km i 129 g CO₂/km
  • Zawieszenie SuperSport z przednimi kolumnami HiPerStrut (High Performance Struts) dostępne we wszystkich Insigniach z adaptacyjnym układem napędu 4x4
  • Nowe, oparte na technologii radarowej systemy bezpieczeństwa aktywnego
Aktuaności Opla - Zaawansowana technologia sekwencyjnego turbodoładowania w nowej jednostce napędowej Opla Insignii

Rüsselsheim. Opel wciąż modernizuje i udoskonala swój flagowy model – Opla Insignię, który od momentu wprowadzenia na rynek cieszy się niesłabnącym powodzeniem. W styczniu 2012 roku Opel wzbogacił ofertę jednostek napędowych o nowy, bardzo ekonomiczny silnik diesla 2.0 CDTI BiTurbo. 2-litrowa jednostka generuje moc 143 kW (195 KM)
i dostarcza 400 Nm momentu obrotowego. A ilość zużywanego paliwa i poziom emisji spalin są wyjątkowo niskie: 4,9 l/100 km i 129 g CO₂/km). Taki rezultat plasuje Insignię BiTurbo w czołówce najbardziej ekonomicznych aut w klasie średniej.

 

Sercem tego czterocylindrowego silnika typu Common Rail jest sekwencyjny system turbodoładowania z układem dwóch współpracujących sprężarek. Dotychczas taka technologia była stosowana jedynie w kilku samochodach klasy wyższej. Teraz Opel udostępnia ją szerszej grupie klientów. Insignia CDTI BiTurbo będzie oferowana z napędem na przednią oś lub z adaptacyjnym układem napędu 4x4, we wszystkich wersjach nadwozia. Jej cena będzie zaczynać się od 125 000 złotych

 

W nowym roku czeka nas jeszcze więcej innowacji w gamie modelowej Insignii. Każdą wersję wyposażoną w adaptacyjny układ napędu 4x4 będzie można zamówić z zawieszeniem SuperSport, zawierającym zmodyfikowane kolumny przednie HiPerStrut (High Performance Struts) z Opla Insignii OPC. Sportowo zestrojone podwozie jeszcze bardziej udoskonala właściwości jezdne auta. Ponadto, Insignia będzie wyposażona w nowe, oparte na technologii radarowej systemy wspomagania kierowcy, które poprawiają bezpieczeństwo aktywne.

Aktualności Opla - Zaawansowana technologia sekwencyjnego turbodoładowania w nowej jednostce napędowej Opla Insignii

Inteligentna technologia BiTurbo poprawia osiągi i redukuje zużycie paliwa

 

Nowy silnik 2.0 CDTI BiTurbo osiąga moc 143 kW (195 KM) i dostarcza 400 Nm momentu obrotowego. Innowacyjne rozwiązania zastosowane w jego konstrukcji zwiększają czułość jednostki na naciśnięcie pedału przyspieszenia i zapewniają doskonałą płynność pracy.

 

Insignia rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 230 km/h. Zużycie paliwa i poziom emisji spalin pozostają jednak na wyjątkowo niskim poziomie. Wersja sedan z napędem na przednią oś spala zaledwie 4,9 l oleju napędowego na 100 km (przy emisji 129 g CO₂/km). Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów wyposażono w system Start/Stop, dzięki któremu Insignia BiTurbo jest jest jednym
z najbardziej ekonomicznych aut w swojej klasie.

 

„W tym segmencie mocy i siły momentu obrotowego klienci zazwyczaj wybierają sześciocylindrowe silniki diesla
o pojemności około 3 litrów. Dzięki naszej technologii BiTurbo mniejsze jednostki napędowe mogą zapewniać naprawdę dużą moc przy zużyciu paliwa i poziomie emisji spalin niższym o blisko 30%.” – oświadczył szef zespołu inżynierów Insignii, Volker Scharf – „To bardzo dobry przykład koncepcji obniżania pojemności silników Opla.”

Opel - Exclusive sequential double-turbo technology for Opel Insignia

Sekwencyjne doładowanie eliminuje zjawisko zwłoki turbo

Nowatorski system BiTurbo wykorzystuje układ dwóch turbosprężarki o różnej wielkości – mniejszej
i większej. Pracują one oddzielnie lub razem. Opel jest jedynym producentem w segmencie aut klasy średniej, który oferuje tak zaawansowany system turbodoładowania w silniku diesla.

 

Mniejsza turbosprężarka reaguje szczególnie szybko przy niższych obrotach silnika. Oznacza to, że silnik odpowiada na naciśnięcie pedału przyspieszenia bez najmniejszego opóźnienia, a niepożądane zjawisko zwłoki turbo zostaje prawie całkowicie wyeliminowane. Już od prędkości obrotowej 1 500 obr./min. kierowca może korzystać aż z 350 Nm momentu obrotowego – maksymalnej siły dostępnej w typowych, mocnych dieslach tego segmentu.

 

W średnim zakresie prędkości obrotowej silnika obie turbosprężarki pracują razem, większa wstępnie spręża powietrze zanim zostanie ono mocniej sprężone w mniejszej turbinie. Jednocześnie zawór systemu recyrkulacji spalin bez przerwy kieruje część gazów wydechowych na wirnik większej turbosprężarki. W efekcie kierowca może cieszyć się dużą siłą przyspieszenia.

 

Powyżej 3 000 obr./min. wszystkie gazy wydechowe płyną do większej turbosprężarki. Podwójny system turbodoładowania gwarantuje wyjątkowo szybkie i dynamiczne reakcje silnika również w wyższym zakresie obrotów.

 

Podczas konstruowania 2.0 CDTI BiTurbo główny nacisk położono na zapewnienie szybkiego wzrostu ciśnienia doładowania przy niskich prędkościach obrotowych silnika i skrócenie czasu reakcji jednostki na naciśnięcie pedału przyspieszenia podczas pracy w średnim zakresie obrotów. Ilość powietrza dostarczanego do silnika jest idealnie dopasowana do prędkości jego pracy i potencjału obu turbosprężarek. Przy niskich obrotach dodatkowy, chłodzony cieczą intercooler, połączony
z mniejszą turbosprężarką zapewnia szybki dopływ małej ilości powietrza bezpośrednio do komór spalania. W średnim zakresie obrotów silnika stopniowo włącza się większa i mocniejsza turbosprężarka. Dostarczany przez nią większy strumień powietrza jest chłodzony przez wydajniejszy intercooler. Opel jest pierwszym producentem samochodów, który stosuje „podwójny system chłodnic powietrza doładowywanego”.

 

Opel jeszcze bardziej poprawił sprawność silnika stosując innowacyjną technologię CleanTech, która steruje procesem spalania w ramach zamkniętego obwodu. Czujniki zamontowane na świecach żarowych mierzą ciśnienie w komorach spalania 130 000 razy na minutę. Zapewnia to optymalną pracę silnika, niższe zużycie paliwa i poziom emisji CO₂. Układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail trzeciej generacji, który działa pod ciśnieniem 2 000 bar, przekazuje paliwo do ultra precyzyjnych, sterowanych piezoelektrycznie dysz pracujących z częstotliwością do 8 wtrysków paliwa na jeden cykl. Zwiększa to wydajność i kulturę pracy silnika oraz obniża poziom emisji spalin.

 

Gama jednostek napędowych Opla Insignii, wzbogacona teraz o najmocniejszy silnik diesla 2.0 CDTI BiTurbo, składa się aż z czterech turbodoładowanych jednostek wysokoprężnych typu Common Rail, o mocach od 81 kW (110 KM) do 143 kW (195 KM).

Aktualności Opla - Zaawansowana technologia sekwencyjnego turbodoładowania w nowej jednostce napędowej Opla Insignii

Niedościgniona oferta w segmencie aut klasy średniej


Podczas gdy we wrześniu ubiegłego roku modyfikacje w rodzinie Insignii skoncentrowane były
w szczególności na obniżeniu zużycia paliwa w jej najpopularniejszych modelach (nowy silnik benzynowy 1.4 Turbo ecoFLEX, którego poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 134 g/km, a w przypadku nowej wersji silnika 2.0 CDTI ecoFLEX, 118 kW/160 KM, zaledwie 115 g/km CO2), to nowe rozwiązania, które zostają wprowadzone w modelu flagowym Opla na początku 2012 roku, przynoszą istotne korzyści jakościowe i technologiczne. Nowy silnik 2.0 CDTI BiTurbo jest dostępny we wszystkich wersjach nadwozia Insignii – czterodrzwiowym sedanie, pięciodrzwiowym hatchbacku
i kombi Sports Tourer. Klienci mogą także wybrać spośród sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów
z funkcją sterowania ręcznego ActiveSelect®, a także między napędem na przednie koła lub adaptacyjnym układem napędu 4x4 z elektronicznym mechanizmem różnicowym tylnych kół o podwyższonym tarciu eLSD (electronic Limited Slip Differential).


Właściwości jezdne można jeszcze bardziej poprawić wyposażając Insignię w mechatroniczny, adaptacyjny układ jezdny FlexRide. To niespotykane dotąd w segmencie aut klasy średniej urozmaicenie oferty.

 

Zawieszenie SuperSport ze zmodyfikowanymi przednimi kolumnami typu HiPerStrut (High Performance Struts) dostępne we wszystkich Insigniach z adaptacyjnym układem napędu 4x4

 

Kolejną innowacją w Insignii z napędem na wszystkie koła jest opcjonalne podwozie SuperSport. Technologia która wcześniej była zarezerwowana dla sportowego modelu OPC (Opel Performance Center), teraz została udostępniona szerszemu gronu klientów. Pakiet sportowego zawieszenia obejmuje aktywny układ jezdny FlexRide wraz z elektronicznym, adaptacyjnym układem tłumienia amortyzatorów, wysoce wydajnym układem hamulcowym Brembo i przednim zawieszeniem z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut), który jeszcze bardziej usprawnia panowanie nad samochodem i zapewnia precyzję kierowania znaną z wersji OPC, wyposażonej w silnik o mocy 325 KM.

 

Nowe, oparte na technologii radarowej systemy wspomagania kierowcy podnoszą poziom bezpieczeństwa jazdy

 

Wraz z wprowadzeniem rozwiązań podwyższających osiągi został zwiększony poziom bezpieczeństwa aktywnego, między innymi dzięki zastosowaniu specjalnego radaru umieszczonego za osłoną chłodnicy. Nabywcy Insignii mogą teraz zamówić adaptacyjny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control). Nowy system nie tylko utrzymuje zaprogramowaną prędkość, ale także automatycznie dostosowuje ją do ruchu, aby zachować stałą, zadaną odległość od pojazdu jadącego z przodu. Zastosowanie radaru daje też możliwość korzystania z innych funkcji: informacji o odległości do poprzedzającego pojazdu FDI (Following Distance Indication) pokazywanej na wyświetlaczu; systemu ostrzegania przed kolizją FCA (Forward Collision Alert) generującemu wizualne i dźwiękowe sygnały ostrzegające o ryzyku zderzenia z pojazdem poprzedzającym; oraz systemu automatycznego hamowania CIB (Collision Imminent Braking) zwalniającemu samochód w przypadku wykrycia zagrożenia kolizją.