Tylko 99 g/km CO2: najczystsza i najbardziej ekonomiczna Astra w historii!

2011-06-28

  • Astra ecoFLEX z silnikiem 96 kW/130 KM o emisji 99g CO2/km

  • Spalanie niższe o 17% (0,8 litra) dzięki zaawansowanym technologiom

  • Flagowy „zielony” kompakt, wyjątkowy w swojej klasie, dostępny będzie jeszcze w tym roku

Aktualności Opla - Tylko 99 g/km CO2: najczystsza i najbardziej ekonomiczna Astra w historii!

Rüsselsheim. Samochody o szczególnie niskim poziomie emisji CO2 są zwykle wyposażone w silniki o małej lub średniej mocy. Opel wybrał inną drogę prezentując modele ecoFLEX
o wysokich osiągach. Niskiemu zużyciu paliwa i poziomowi emisji towarzyszą zazwyczaj ograniczone osiągi. Opel wybrał inną drogę prezentując wyposażone w mocne silniki modele serii ecoFLEX. Podczas gdy konkurenci w klasie kompaktów rozwijają moc ok. 77 kW/105 KM, nową Astrę ecoFLEX napędza turbodiesel 1.7 CDTI o mocy 96 kW/130 KM.
W ofercie dynamicznych i oszczędnych modeli Opla podąża ona śladami świetnie sprzedającej się Insignii ecoFLEX 118 kW/160 KM oraz Corsy ecoFLEX 70 kW/95 KM.


Nowa, 5-drzwiowa Astra ecoFLEX spala zaledwie 3,7 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym. Wartość emisji CO2 na poziomie 99 g/km czyni z niej najbardziej oszczędną i przyjazną dla środowiska Astrą w historii. Z mocą 96 kW/130 KM, momentem obrotowym 300 Nm i 6-biegową skrzynią manualną, ten flagowy „zielony” model klasy kompakt ustanawia nowe standardy osiągów i przyjemności z jazdy w najważniejszym w Europie segmencie rynku samochodowego. Ceny poznamy w chwili debiutu na jesieni tego roku.


„Nowa Astra ecoFLEX jest kolejnym kamieniem milowym w strategii Opla, którą jest rynkowe przywództwo w dziedzinie ograniczania zużycia paliwa i zanieczyszczenia środowiska, przy jednoczesnym zapewnieniu nabywcom doskonałych osiągów i przyjemności prowadzenia” – mówi Karl-Friedrich Stracke, dyrektor generalny Opla. „Będziemy kontynuować tę strategię wprowadzając na rynek w ciągu następnych 6 miesięcy cztery nowe modele ecoFLEX oraz rewolucyjną, elektryczną Amperę, która trafi do klientów już pod koniec roku.”


Astra ecoFLEX, oprócz specjalnego układu napędowego z efektywnym system zarządzania obiegiem ciepła, pakietem rozwiązań zapewniających redukcję zużycia energii i paliwa – i co za tym idzie niższą emisją CO2, zawiera także inteligentny system przetwarzania energii hamowania w energię elektryczną, aktywne elementy aerodynamiczne oraz zmniejszone opory toczenia. To wszystko razem pozwoliło obniżyć emisję CO2 o 20 g/km i spalanie o 0,8 l/100 km
(17 proc.) w porównaniu do standardowej Astry wyposażonej w silnik 1.7 CDTI.


Nowatorski system sterowania pracą silnika gwarantuje ekonomiczność i dynamikę


Nowy system sterowania, zaprojektowany przez inżynierów Opla dla jednostek common rail o pojemności 1,7 litra, zapewnia pełną efektywność. Maksymalny moment obrotowy 300 Nm jest dostępny w przedziale 2000-2500 obr./min. Zmniejszony stopień sprężania, w połączeniu z nowym systemem wielopunktowego wtrysku pod ciśnieniem 1800 barów
o częstotliwości do 8 dawek paliwa na cykl pracy, poprawia spalanie i zmniejsza zużycie paliwa. Sprzyja temu także turbosprężarka o zmiennej geometrii, która pozwala na wyjątkowo precyzyjną kontrolę ciśnienia doładowania dzięki dodatkowemu czujnikowi przepływu powietrza.

Aktualności Opla - Tylko 99 g/km CO2: najczystsza i najbardziej ekonomiczna Astra w historii!

Czujniki ciśnienia w cylindrach zapewniają precyzyjną kontrolę procesu spalania


Zmodyfikowany układ pracy tłoków obniża spalanie przez ograniczenie tarcia wewnętrznego. Powleczone syntetycznym diamentem popychacze i sworznie tłoka oraz pierścienie
o zmniejszonym tarciu także przyczyniają się do redukcji oporów wewnętrznych i tym samym do mniejszego zużycia elementów silnika.


Optymalizację procesu spalania zapewnia sterowany elektronicznie układ przygotowania mieszanki oraz lekki, plastikowy kolektor dolotowy. Czujniki ciśnienia umieszczone w świecach żarowych (technologia spalania Cleantech) pozwalają na bardzo precyzyjną kontrolę procesu
spalania tak, aby zapłon następował przy dokładnie określonej pozycji wału korbowego.


Niskonapięciowe świece żarowe odciążają akumulator i alternator podczas rozruchów w niskich temperaturach. Aby przyspieszyć nagrzewanie silnika z obiegu wyłączona zostaje wtedy chłodnica oleju, co zmniejsza także straty ciśnienia. Obniża to zużycie paliwa, ponieważ silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy. W utrzymaniu odpowiedniej temperatury pomaga również automatycznie wyłączana pompa wody.


Optymalną temperaturę w procesie spalania zapewnia także elektronicznie sterowany system recyrkulacji gazów wydechowych z dodatkową funkcją chłodzenia. Ponadto, obniżono również emisję tlenków azotu. Zmodernizowane platynowe wkłady katalizatora wstępnego i głównego oraz precyzyjne skalibrowanie obu elementów, a także ich usytuowanie w pobliżu silnika sprawia, że układ kontroli emisji szybciej osiąga odpowiednią temperaturę, co zwiększa jego skuteczność.


System Start/Stop Opla skraca czas pracy silnika na biegu jałowym


System Start/Stop zaprojektowany przez Opla skraca czas pracy silnika na biegu jałowym i tym samym obniża zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych oraz poziom hałasu. To ważne zalety dla wszystkich użytkowników dróg, zwłaszcza w centrach miast. System automatycznie wyłącza silnik, kiedy kierowca wyrzuci bieg na luz i zdejmie nogę z pedału sprzęgła, aktywując tzw. „Autostop”. Aby ruszyć, kierowca po prostu wciska sprzęgło, wybiera pierwszy bieg i odjeżdża. Inżynierowie Opla zadbali o to, aby silnik włączył się natychmiast po naciśnięciu na pedał sprzęgła. Wysokowydajny akumulator zapewnia maksymalną niezawodność układu elektrycznego i natychmiastowe uruchomienie silnika.


Dla zapewnienia bezpieczeństwa i wygody pasażerów w fazie „Autostop” klimatyzacja pozostaje włączona, a podciśnienie w układzie wspomagania hamulców jest utrzymane. Jeśli to konieczne, np. w wolno poruszającym się sznurze aut, kierowca może ręcznie dezaktywować system Start/Stop przyciskiem ”eco” na konsoli środkowej.


Specjalnie dostosowana 6-biegowa skrzynia manualna oraz system odzyskiwania energii


Podczas gdy wszyscy rywale o niskiej emisji CO2 oferują 5-biegowe skrzynie, Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX jest wyposażony w 6-biegową przekładnię manualną o zmniejszonym tarciu, specjalnie przystosowaną do współpracy z nowym silnikiem. Innym standardowym elementem wersji ecoFLEX jest wskaźnik zmiany biegu. Umieszczony pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem, wskazuje kierowcy najlepszy moment do zmiany biegu na wyższy, a dodatkowa informacja graficzna pomaga osiągnąć najbardziej ekonomiczny styl jazdy.


Aby zagwarantować optymalne gospodarowanie energią Opel wprowadza system odzyskiwania energii hamowania, który zamienia energię kinetyczną na elektryczną podczas hamowania silnikiem. Alternator ładuje automatycznie akumulator, kiedy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia lub naciśnie pedał hamulca. Pełne naładowanie akumulatora znacznie zmniejsza obciążenie alternatora, a odbiorniki są zasilane energią zmagazynowaną w baterii. Odciąża to także silnik, który nie musi napędzać alternatora podczas przyspieszania i w ten sposób ogranicza zużycie paliwa oraz emisję CO2.


Ponadto, zastosowano specjalne sprzęgło, które załącza sprężarkę klimatyzacji tylko wtedy, kiedy to konieczne. Zużycie energii obniżają także standardowe światła do jazdy dziennej LED.

Opel Aktualności - Tylko 99 g/km CO2: najczystsza i najbardziej ekonomiczna Astra w historii!

Aktywna przesłona w osłonie chłodnicy i opony
o niskich oporach toczenia


Dla obniżenia oporów powietrza Astra ecoFLEX została wyposażona w aktywną przesłonę zintegrowaną w osłonie chłodnicy. Pozostaje ona otwarta, aby zapewnić optymalną temperaturę przy niskich prędkościach oraz kiedy silnik pracuje pod wysokim obciążeniem – np. na podjazdach albo podczas holowania przyczepy. Zamyka się automatycznie przy wyższych prędkościach kierując strugi powietrza wokół pojazdu. W efekcie, lepsze własności aerodynamiczne skutkują niższym zużyciem paliwa i emisją CO2. Oszczędności zapewnia także obniżone o 12 mm zawieszenie oraz opony ContiEcoContact 5 o niskich oporach toczenia w rozmiarze 215/60 R 16 lub 215/50 R 17.


Modele Opel ecoFLEX łączą przyjemność jazdy z niskim zużyciem paliwa


Nowa Astra 1.7 CDTI ecoFLEX płynnie dołącza do gamy modeli Opla o wyjątkowo niskiej emisji CO2, napędzanych mocnymi silnikami diesla. Są to:


  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX o mocy 70 kW/95 KM, emisji 94 g/km CO2 i spalaniu 3,5 l/100 km

  • Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX o mocy 118 kW/160 KM, emisji 129 g/km CO2 i spalaniu 4,9 l/100 km


Opel zainwestował miliard euro w rozwijanie nowych, czystych systemów napędu. Do szerokiego spektrum działań w tym zakresie należy zmniejszanie pojemności i stała modernizacja gamy silników, oferowanie pojazdów zasilanych gazem LPG i CNG oraz projektowanie zupełnie nowych, alternatywnych systemów napędowych. Częścią tych działań jest wprowadzenie systemu Start/Stop. Do wiosny 2012 Opel będzie oferował 34 kombinacje silnik-model wyposażone w tę technologię, w tym Astrę napędzaną silnikami benzynowymi i diesla ze skrzyniami manualnymi.


Opel jest pierwszym europejskim producentem, który wprowadzi na rynek samochód elektryczny do codziennego użytku. Opel Ampera (111 kW/150 KM: 40 g/km CO2 i 1.6 l/100 km – dane wstępne zgodne z normą ECE R101) zadebiutuje już pod koniec tego roku.


W skrócie – rozwiązania obniżające emisję CO2 w Astrze 1.7 CDTI ecoFLEX to:


  • Pakiet nowych technologii silnika, w tym system „CleanTechCombustion”

  • Inteligentny system Start/Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania

  • Nowy układ sterowania silnikiem i aktywny system obiegu ciepła

  • 6-biegowa skrzynia manualna o zmniejszonym tarciu ze zmodyfikowanym układem przełożeń

  • Poprawione własności aerodynamiczne, m.in. dzięki aktywnej przesłonie chłodnicy

  • Opony o zmniejszonych oporach toczenia

  • Światła do jazdy dziennej LED