Zmodernizowany Opel Vivaro - jeszcze bardziej oszczędny i komfortowy.

2010-09-30

  • Ekonomiczny diesel o mocy 84 kW (114 KM)

  • Niskie koszty obsługi – przeglądy co 40 tys. km dla silnika 2.0 CDTI z DPF

  • Nowe, bardziej funkcjonalne wnętrze kabiny

  • Zmodernizowane systemy audio-informacyjne


Hannover/Rüsselsheim. Udoskonalony Opel Vivaro stanowi bazę szerokiej oferty nowoczesnych i wszechstronnych pojazdów użytkowych marki Opel na rok modelowy 2011.


Nowe rozwiązania to między innymi gama bardziej oszczędnych silników wysokoprężnych oraz zmodyfikowany kokpit z dodatkowymi schowkami, zmodernizowanymi systemami audio-informacyjnymi i wypukłym dachem kabiny, który zwiększa wrażenie przestronności i ułatwia wsiadanie
i wysiadanie z pojazdu.


Wersje silnika 2.0 CDTI o mocach 66 kW (90 KM) i 84 kW
(114 KM) są teraz dostępne z filtrem cząstek stałych DPF. Okresy
międzyprzeglądowe dla tych przyjaznych środowisku jednostek zostały zwiększone do 40 tys. km, lub raz do roku.


Zmniejszone zużycie paliwa silników z filtrami DPF pozwala na ograniczenie kosztów eksploatacji. W zależności od wersji
i modelu, spalają one w cyklu mieszanym od 7,5 do 7,8 l oleju napędowego na 100 km. Równie dynamiczna wersja Combi ecoFLEX zużywa zaledwie 7,4 l/100km.

Kabina z nowymi zestawami audio-informacyjnym

Cechą wyróżniającą zmodernizowanego Vivaro jest na nowo zaprojektowane wnętrze kabiny. W kokpicie kierowcy znajdziemy zmienioną tablicę przyrządów ze wskaźnikiem zmiany biegu i poprawioną grafiką wskaźników oraz unowocześnioną konsolę centralną z dodatkowym schowkiem (dla pojazdów bez poduszki powietrznej pasażera). Nowe kierownice zawierają udoskonalone poduszki powietrzne oraz, w zależności od wersji, są wyposażone w przyciski sterowania tempomatem i ogranicznikiem prędkości.


Do wyboru są cztery modele systemów audio-informacyjnych. Podstawowy – R10 posiada zintegrowany wyświetlacz, tuner radiowy, gniazdo AUX-in do podłączenia zewnętrznych urządzeń przenośnych. Model CD10 zawiera także odtwarzacz CD. Dostępny za dopłatą CD20 posiada zewnętrzny wyświetlacz, podwójne gniazdo RCA line-in dla zewnętrznych urządzeń audio oraz zdalne sterowanie na kolumnie kierownicy. Model CD30BT oferuje także łącze Bluetooth pozwalające na bezprzewodową łączność telefonu komórkowego z zestawem głośnomówiącym oraz dostępne jako opcja złącze USB.


Model CD30BT można połączyć z nawigacją satelitarną GPS firmy Tom Tom. System ten jest całkowicie zintegrowany
z elektroniką pokładową Vivaro i zawiera duży kolorowy ekran do wyświetlania map oraz informacji drogowych RDS.
W zestawie są mapy Europy Zachodniej.

Zwiększona oferta modelowa – szeroka gama wersji

Różnorodność wersji nadwoziowych Vivaro daje możliwość wielu profesjonalnych zastosowań pojazdu. W ofercie jest furgon z pojedynczą lub podwójną kabiną, o dwóch wysokościach i dopuszczalnej masie całkowitej od 2,7 do
2,9 t oraz wersja Kombi w dwóch długościach nadwozia. Dostępny jest także model specjalny Tour oparty na wersji Vivaro Kombi, z pełnym oszkleniem nadwozia, oraz wersja podwozia do zabudowy specjalistycznej.


Gama silników Vivaro zawiera trzy jednostki wysokoprężne, silnik 2.0 CDTI o mocach 66 kW (90 KM) lub 84 kW (114 KM) oraz 2.5 CDTI o mocy 107 kW (146 KM). Wszystkie diesle są dostępne z filtrem cząstek stałych DPF. Model z silnikiem
o mocy 114 KM można wyposażyć w sześciobiegową skrzynię zautomatyzowaną Easytronic.