Światowa premiera Opla Movano w wersji podwozie
z kabiną pojedynczą i załogową.

2010-10-01

  • Podwozia i platformy z kabiną pojedynczą i załogową

  • Wyjątkowo szeroka gama wersji do wszelkich zastosowań i konwersji

  • Wybór napędu na przednią lub tylną oś

  • Dopuszczalna masa całkowita do 4,5 t, pojemność do 17 m3, ładowność do 2,5 t

  • Nowe, oszczędne jednostki napędowe o niższych kosztach eksploatacji

  • Ergonomicznie dopracowana kabina zapewniająca komfort jak w samochodzie osobowym

  • Doskonała efektywność i niskie koszty użytkowania

Hannover/Rüsselsheim. Druga generacja Opla Movano,
z nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi, zwiększoną funkcjonalnością nadwozia i efektywnością układów napędowych, wnosi powiew świeżości na europejski rynek lekkich pojazdów dostawczych. Na międzynarodowym salonie IAA 2010 we Frankfurcie Opel zaprezentował po raz pierwszy podwozia do zabudowy z kabiną pojedynczą i załogową, które można skonfigurować w ponad 300 wersjach wyposażeniowych, potwierdzając, że Opel Movano jest
„wielki w każdej sytuacji”.

Przewagi nad konkurencją: wzornictwo, ergonomia kabiny i szersza gama modeli

Nowy Opel Movano ma wyrazistą stylizację przodu nadwozia. Charakterystyczne elementy – trapezoidalna osłona chłodnicy, chromowana listwa ze znakiem Opla oraz rozpoznawalne przetłoczenie na masce – czynią z Movano flagowy pojazd dostawczy Opla.


Inżynierowie i projektanci zwrócili szczególną uwagę na kształt wnętrza pojazdu. W rezultacie otrzymaliśmy kabinę dłuższą o 5,7 cm od poprzedniego modelu, wykończoną materiałami o wysokiej jakości i wytrzymałości, zapewniającą doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach i posiadającą wiele praktycznych schowków. W kabinie znajdziemy także fotele z wielozakresową regulacją oraz regulowaną kolumnę kierownicy – rozwiązania, dzięki którym każdy znajdzie wygodną pozycję za kierownicą.

Elastyczne podwozia z napędem na przód lub tył

Dzięki modelowi Movano Opel oferuje w segmencie lekkich samochodów dostawczych wyjątkowo szeroką gamę wersji nadwoziowych, z możliwością dostosowania do niemal każdych oczekiwań klienta.


Nowa architektura podwozia wyróżnia się elastycznością, pozwala na zastosowanie napędu na przednią lub tylną oś. Dopuszczalna masa całkowita (DMC) sięga 4,5 t. Modele
z napędem na tył o DMC do 3,5 t są dostępne z pojedynczymi lub podwójnymi tylnymi kołami, modele o DMC do 4,5 t standardowo wyposażone są w podwójne tylne koła. Gama modeli zawiera furgony, furgony z podwójną kabiną, platformy i podwozia do zabudowy z pojedynczą lub załogową kabiną. Wkrótce na rynku pojawi się 9-miejscowa wersja Kombi oraz minibus mogący zabrać do 17 pasażerów. Ten robiący wrażenie samochód dostawczy dostępny jest w czterech długościach i trzech wysokościach nadwozia. W zależności od modelu, możliwości przewozowe Movano mogą sięgać 4,4 m długości przestrzeni ładunkowej i 17 m3 pojemności.

Najlepsze wymiary przestrzeni ładunkowej
i możliwości ładunkowe

Opel Movano w wersji furgon wyróżnia się najlepszym
w swojej klasie dostępem do przestrzeni ładunkowej, łatwością załadunku, niewielką wysokością progu załadowczego i dużymi możliwościami przewozowymi.
Pojazd zapewnia do 17 m3 pojemności i maksymalną długość przestrzeni ładunkowej do 4,4 m. Dopuszczalna masa całkowita sięga 4,5 t, a maksymalna ładowność 2,5 t,
w zależności od wersji nadwozia. Nowy Movano także doskonale nadaje się do holowania przyczepy do 3,0 t. Dopuszczalna masa całkowita zestawu wynosi teraz 7,5 t.


Poza ładownością i wymiarami kluczową rolę w segmencie samochodów dostawczych odgrywa ergonomia
i funkcjonalność. Nowy Opel Movano jest wyjątkowo praktyczny w codziennym użytkowaniu. Modele z napędem na przednią oś wyróżniają się niskim progiem załadunkowym ułatwiającym dostęp do przestrzeni bagażowej, a szerokie boczne drzwi przesuwne i tylne zapewniają maksimum wygody przy załadunku i rozładunku. Tylne drzwi standardowo otwierają się pod kątem 180 stopni, ale za dopłatą dostępne są drzwi o kącie otwarcia 270 stopni.


Boczne drzwi przesuwne zapewniają otwór załadowczy o szerokości 1270 mm (1050 mm w wersjach L1) i wysokości 1780 mm, wystarczający do zmieszczenia euro-palet. Tylny otwór załadowczy o szerokości 1580 mm i wysokości 1820 mm oraz zwiększona do 1380 mm szerokość między nadkolami ułatwiają załadunek, a proste ściany nadwozia umożliwiają optymalne wykorzystanie przestrzeni.

Nowe podwozia z pojedynczą i załogową kabiną
w trzech długościach

Pojedyncze i podwójne kabiny modeli o DMC od 3,5 do 4,5 t dostępne są w trzech długościach podwozia (L2, L3, L4) i,
w zależności od wersji, mogą być napędzane na przednią lub tylną oś z pojedynczymi lub podwójnymi kołami tylnymi.


Nowe wersje podwozia do zabudowy oferują przestronne
i ergonomicznie ukształtowane wnętrze kabiny, znane z wersji furgon. Poza trzema fotelami z przodu kabina załogowa pomieści czterech pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, na fotelach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa i zagłówki.


Platforma do zabudowy z pojedynczą kabiną jest dostępna
w dwóch długościachi dwóch wysokościach kabiny. Tylna ściana kabiny została specjalnie dostosowana do połączenia
z zabudową. Za dopłatą zamówić można wydłużoną wiązkę elektryczną do oświetlenia z tyłu. Platforma jest standardowo wyposażona w szereg specjalnych złączy elektrycznych, które ułatwiają instalację zabudów i przystosowanie pojazdu do specjalistycznych zastosowań.

Zabudowy fabryczne: kontener, wywrotka i skrzynia ładunkowa z opuszczanymi burtami

Nowego Opla Movano można zamówić jako wywrotkę
z wyładowaniem na tył lub na tył i obie strony. Te specjalne wersje są dostępne w dwóch długościach L2 i L3, z pojedynczą lub załogową kabiną i DMC do 3,5 t z napędem na przednią lub tylną oś oraz o DMC do 4,5 t z napędem na tylną oś.


Ładowność tych wersji wynosi od 780 do 1860 kg. Wyposażenie standardowe obejmuje stalową podłogę skrzyni ładunkowej z punktami mocowania, osłonę kabiny
z uchwytami na drabinę oraz aluminiowe burty boczne i burtę tylną z belkami chroniącymi przed wjechaniem pod pojazd. Długa lista wyposażenia dodatkowego zawiera m.in. stalowe burty, zaczepy, drabinki oraz ramę do przewozu narzędzi z tyłu kabiny.

Podwozie ze skrzynią ładunkową z opuszczanymi burtami jest dostępne w wersjach o DMC od 3,5 do 4,5 t z napędem na przednią lub tylną oś. Wersje z kabiną pojedynczą lub załogową występują w trzech długościach (L2, L3, L4). Skrzynia ładunkowa o szerokości 2,04 m ma w zależności od wersji cztery długości, od 3,17 do 4,47 m i ładowność od 1050 do 2130 kg. Standardowe wyposażenie obejmuje aluminiowe burty boczne i burtę tylną, osłonę kabiny z uchwytem na drabinę oraz pokrytą tworzywem drewnianą podłogę ładunkową.


Nadwozia kontenerowe są zbudowane na sztywnej, ale lekkiej aluminiowej ramie, ze ścianami wykonanymi z tworzywa sztucznego, co daje efektowne i wysokiej jakości wykończenie. Dostępne są dwa rozmiary, o pojemnościach 20 m3 i 22 m3 i ładowności od 908 kg do 1935 kg. Do standardowego wyposażenia należą podwójne drzwi tylne o kącie otwarcia 270°, podłoga pokryta materiałem antypoślizgowym oraz aluminiowe szyny do mocowania ładunku umieszczone na ścianach wewnętrznych. Dodatkowo dostępny jest odchylacz strugi powietrza montowany na dachu kabiny oraz zwijana do góry roleta zastępująca tylne drzwi.



Efektywny i dynamiczny: silniki CDTI w trzech wariantach mocy

Nowa generacja czterocylindrowych silników 2.3 CDTI z technologią common-rail zapewnia niskie zużycie paliwa i emisję spalin. Dostępne są trzy wersje o mocach 74 kW (100 KM), 92 kW (125 KM) i 107 kW (146 KM). Z oferowanym za dopłatą zbiornikiem paliwa o pojemności 105 litrów (80 l w standardzie) można osiągnąć zasięg prawie 1400 km. Inżynierowie Opla zadbali, aby niskie zużycie paliwa było możliwe nie tylko w „laboratoryjnym” cyklu mieszanym zgodnym z normami EU, ale także w normalnych warunkach codziennego użytkowania.


Pomimo mniejszej pojemności skokowej niż w poprzedniej generacji Movano, silnik 2.3 CDTI dostarcza wysoki moment obrotowy już w niskim zakresie obrotów, emituje mniej CO2 i pozwala zredukować zużycie paliwa. Pasek rozrządu został zastąpiony łańcuchem, co zwiększa niezawodność i obniża koszty obsługi.


Wszystkie wersje silnikowe są wyposażone standardowo w sześciobiegowe skrzynie manualne. Zautomatyzowana skrzynia Easytronic, łącząca wysoką precyzję sterowania z wygodą obsługi automatu, jest dostępna za dopłatą dla dwóch najmocniejszych wersji. Wszystkie trzy silniki spełniają normę emisji spalin Euro 4, a po wyposażeniu za dopłatą w filtr cząstek stałych również normę Euro 5.

Doskonała efektywność dzięki niskim kosztom operacyjnym

Nowy Opel Movano wyznacza nowe standardy w dziedzinie kosztów eksploatacji. Fundamentem jest doskonała jakość konstrukcji i wykonania, co daje wysoką niezawodność i pozwala na wydłużenie okresów międzyprzeglądowych oraz ogranicza spadek wartości używanego pojazdu.


Movano wyróżnia się także niskimi kosztami zakupu materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych. Elementy układu hamulcowego i sprzęgła są wyjątkowo trwałe. Koszty okresowych przeglądów również zostały obniżone, ponieważ zmiana oleju jest teraz wymagana co 40 tys. km lub raz w roku, a wymiana płynu chłodzącego po 160 tys. km, w porównaniu do 120 tys. dla poprzedniej generacji Movano.


Nowy Opel Movano szczyci się najniższym spalaniem i emisją CO2 w swoim segmencie, wynoszącą odpowiednio 7,8 l/100 km i 203 g/km CO2. Redukcja łącznych kosztów użytkowania (kosztów obsługi okresowej, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych oraz paliwa w ciągu czterech lat lub 150 tys. km) w porównaniu z poprzednią generacją sięgać może 10 proc. Same koszty obsługi i materiałów eksploatacyjnych mogą być nawet o 24 procent niższe niż
u poprzednika. Nowy Opel Movano został zaprojektowany z myślą o niezawodności i ponadprzeciętnej trwałości.

Dopracowane własności jezdne – wysoki margines bezpieczeństwa

Zaawansowana konstrukcja zawieszenia nowego Movano, zaprojektowana zgodnie z koncepcją aktywnego układu jezdnego, skalibrowana jest tak, aby zapewnić dynamiczne prowadzenie i komfort jazdy z ładunkiem i bez niego.


Tym wspaniałym własnościom jezdnym towarzyszy wysoki poziom bezpieczeństwa: hamulce z systemem ABS
i elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD są standardowym wyposażeniem wszystkich modeli. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP jest standardem dla wszystkich modeli z napędem na tylną oś. Bezpieczeństwo bierne zapewnia standardowa poduszka powietrzna kierowcy, trzy punktowe pasy bezpieczeństwa
z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia. Inne elementy, jak poduszka powietrzna pasażera, poduszki boczne w oparciach siedzeń oraz reflektory przednie doświetlające zakręty są dostępne za dopłatą.


Europejski rynek samochodów użytkowych ma dla nas znaczenie strategiczne” – stwierdził Chris Gubbey, szef działu pojazdów użytkowych Opla. „Odnowienie oferty produktowej w tym ważnym segmencie odzwierciedla nasze ambicje wzrostu i umocnienia pozycji rynkowej i jeszcze większego wkładu w sukces marki. Nowy produkt oznacza także wzmocnienie sieci sprzedaży i serwisu w segmencie pojazdów użytkowych”.


Nowy Movano odgrywa kluczową rolę dla Opla dzięki swoim najważniejszym walorom – wyjątkowo szerokiej gamie wersji, wyróżniającej efektywności wynikającej z niskich kosztów eksploatacyjnych, oraz dzięki wysokiej funkcjonalności
i ergonomii nadwozia.