Opel Ampera – Rewolucyjny samochód elektryczny
dostępny już od 42 900 euro*.

2010-11-11

 

  • Przyjazny środowisku samochód rodzinny mogący przejechać od 40 do 80 km tylko z napędem elektrycznym
  • Możliwości pełnego naładowania akumulatorów w ciągu 3 godzin
  • Zasięg około 500 km
  • Pięciodrzwiowe nadwozie przewiezie komfortowo czterech pasażerów i ich bagaż
  • Dynamiczny, bezgłośny układ napędowy ze stałym momentem obrotowym 370 Nm
  • Opel już rozpoczął proces przyjmowana zapisów

Rüsselsheim. Era elektrycznej mobilności właśnie się rozpoczęła. Opel przyjmuje już rezerwacje na pierwszy europejski elektryczny samochód o zwiększonym zasięgu – Opla Amperę.


Elektryczna mobilność jest najlepszym rozwiązaniem dla zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do środowiska oraz ograniczenia uzależnienia od ropy naftowej. Jednak, aby pojazdy elektryczne mogły przynieść środowisku
i społeczeństwu znaczące korzyści, muszą być dostępne dla szerokiego grona nabywców. Obecnie, dzięki rewolucyjnemu projektowi Opla – modelowi Ampera, ten ambitny cel staje się coraz bliższy.


Większość kierowców będzie niezwykle łatwo przekonać do aut elektrycznych, takich jak Opel Ampera. Przede wszystkim dlatego, że poza wydajnym 16 kWh akumulatorem jonowo-litowym, zastosowano w nim unikalny system napędu elektrycznego. Zapewniając wszystkie korzyści, jakie dają najnowocześniejsze pojazdy o napędzie czysto elektrycznym, czyli zerowa emisja zanieczyszczeń do atmosfery oraz dynamiczne osiągi, innowacyjna Ampera nie stwarza typowych dla nich niedogodności. Nie ma ograniczonego zasięgu i nie wymaga wielogodzinnego unieruchomienia na czas ładowania wielkiego akumulatora.


Dzięki tym cechom pięciodrzwiowy, czteromiejscowy Opel Ampera jest pierwszym elektrycznym samochodem w Europie, gwarantującym kierowcy możliwość podróżowania gdziekolwiek tylko chce i to w dowolnym czasie, bez żadnych obaw dotyczących problemów wynikających z rozładowania akumulatora. Sugerowane przez producenta ceny detaliczne na rynek europejski dla modelu podstawowego rozpoczynają się od 42 900 euro, uwzględniając krajową stawkę VAT.
W Niemczech, gdzie stawka VAT wynosi 19%, cena netto Opla Ampery to 36 050 euro. W zależności od wyposażenia modelu różniącego się na poszczególnych rynkach, ceny mogą być nieco inne. Zainteresowani kupnem Opla Ampery, mogą się zarejestrować na stronie www.opel-ampera.com i zostać ‘e-Pionierami’. Dzięki rejestracji będą otrzymywać informacje specjalne oraz mają szansę odbycia jazdy próbnej nowym samochodem elektrycznym Opla. A co najważniejsze, znajdą się w gronie osób, które jako pierwsze będą miały możliwość nabycia pierwszego na rynku europejskim praktycznego i rodzinnego auta elektrycznego. Sprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale 2011 r.


Niektórzy z naszych konkurentów zdecydowali się podzielić swoją ofertę na samochody elektryczne na dwie pozycje kosztowe – cenę podstawową za samochód oraz ratę leasingową za pakiet akumulatorów. Sprawia to, że cena bazowa wydaje się bardziej atrakcyjna, ponieważ nie uwzględnia opłaty leasingowej za akumulator. Raty te są płatne co miesiąc przez kilka lat, tak więc łączny koszt jest porównywalny lub nawet wyższy niż cena za samochód wraz z akumulatorem. Opel eliminuje wszelkie nieporozumienia podając całkowity koszt auta wraz z ogniwami. Aktualnie Opel zbiera informacje o preferencjach klientów w zakresie finansowania i schematów leasingu i wkrótce ogłosi jakie programy przygotuje dla klientów.


„Ampera definiuje nową klasę e-mobilności. Żaden inny pojazd elektryczny nie daje takiej wolności dla użytkownika jak Opel Ampera” – powiedział Alain Visser, Wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. „Nie idziemy na kompromisy. Ampera jest pięknym samochodem, który daje taką przyjemność z jazdy, jak auto klasy premium.”

Niezawodny akumulator, którego pracy nie zakłócają zmienne warunki atmosferyczne

Opel Ampera jest pojazdem elektrycznym, który może być użytkowany we wszystkich warunkach klimatycznych, bez obaw o możliwość unieruchomienia auta z powodu wyczerpania się akumulatorów. Przez cały czas i w całej rozpiętości prędkości jazdy jest napędzany elektrycznie. Przez pierwsze 40 – 80 km, pojazd korzysta z energii elektrycznej magazynowanej w 16-kWh akumulatorze litowo-jonowym. Korzystając z energii elektrycznej dostarczanej
z akumulatora, Ampera nie emituje z układu wydechowego żadnych spalin do środowiska.


Niezależne badania pokazują, że 80 procent europejskich kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 60 km, więc Ampera powinna spełnić ich wymagania. Po wykorzystaniu energii
z akumulatora, można ją uzupełnić w ciągu około trzech godzin podłączając pokładowy system ładowania pojazdu do standardowego, domowego gniazdka 230V. Ponieważ akumulator doładowuje się bardzo szybko, większość egzemplarzy Ampery będzie prawdopodobnie jeździła wyłącznie na energii pochodzącej z akumulatora.


Jeśli zajdzie potrzeba przejechania dłuższego dystansu, nastąpi płynne włączenie benzynowego silnika napędzającego generator elektryczny, który ładując akumulatory rozszerza zasięg pojazdu do ponad 500 kilometrów, przy pełnym zbiorniku paliwa. Takie rozwiązanie oznacza, że Ampera może służyć jako rodzinne auto, bez jakichkolwiek obaw
o ograniczenia typowe dla współczesnych samochodów elektrycznych.


Jednak, aby pojazdy elektryczne mogły przynieść środowisku znaczące korzyści, muszą być sprzedawane w dużej ilości. Samochody elektryczne o zwiększonym zasięgu, takie jak Opel Ampera, to najszybszy sposób na osiągnięcia założonego celu, ponieważ nie wymagają one znaczących zmian w dotychczasowym stylu życia swoich użytkowników. Zapewniając korzyści typowe dla samochodów elektrycznych nowy Opel Ampera jest jednocześnie wolny od ich słabych stron takich, jak ograniczony zasięg czy długie przestoje spowodowane ładowaniem akumulatorów.

Piękna stylistyka – po prostu Opel

Ampera jest zaprojektowana w duchu nowego języka stylistyki Opla – masywna osłona chłodnicy, mocno zarysowane logo Opla i dynamiczny kształt reflektorów. Każdy element Ampery został zaprojektowany i przeanalizowany pod kątem efektywności, czyniąc ten samochód jednym z najbardziej aerodynamicznych i wydajnych pojazdów na rynku.

 

Wewnątrz, Ampera oferuje wyposażenie klasy premium – od głośników firmy Bose po monitory dotykowe. Ten samochód przenosi mobilność w XXI wiek.

 

Ampera już otrzymuje wyrazy najwyższego uznania ze strony specjalistów z całego kontynentu. Została też nagrodzona przez branżowe magazyny i portale internetowe, zdobywając między innymi tytuł „Greenest Car of the Year” przyznany przez brytyjski portal internetowy Whatcar, nagrodę za innowacyjność od francuskiego L’Automobile Magazine oraz tytuł najlepszego samochodu elektrycznego przyznany przez polski magazyn „Auto Świat”.

* Sugerowana przez producenta cena detaliczna.

WSTĘPNA SPECYFIKACJA: Opel Ampera


Dane podstawowe
 
Ilość miejsc:
cztery

Rodzaj nadwozia:

 

5-drzwiowe, typu hatchback z napędem na przednią oś
Kategoria
Pojazd elektryczny o rozszerzonym zasięgu
Podwozie:
Kolumny McPhersona z przodu, zintegrowana tylna belka skrętna, hamulce tarczowe przód/tył, układ hamulcowy z systemem odzyskiwania energii, elektryczny układ wspomagania kierownicy
Osiągi
 
Zasięg całkowity (km): 
> 500

Prędkość maksymalna (km/h):

161
Zasięg na akumulatorach (km):
40 - 80
Wymiary
 
Pojemność bagażnika (l):
301
Rozstaw osi (mm):
2685
Długość (mm):
4404
Szerokość (mm):
1798
Wysokość (mm):
1430
Akumulatory
 
Moc (kWh):
16
Rodzaj:
litowo-jonowy
Elektryczna jednostka napędowa
 
Moment obrotowy (Nm):
370
Moc (kW / KM):
111 / 150
Nadwozie
 
Koła:

17-calowe felgi aluminiowe z oponami o obniżonych oporach toczenia