Opel Flextreme GT/E otrzymał prestiżową
nagrodę “red dot design award”.

2010-11-26

  • Jury pod wrażeniem ekspresyjnego wzornictwa inspirowanego duchem ekologii

Rüsselsheim/Singapur. Koncepcyjny Opel Flextreme GT/E został uhonorowany przez międzynarodowe jury w Singapurze prestiżową nagrodą “red dot design award” za wyróżniające wzornictwo.


Ponad 12 tysięcy projektów z 60 krajów zgłoszono do “red dot design award”, jednej z największych i najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa na świecie. Singapurska nagroda “red dot” przyznawana jest za najlepszy projekt. Zwycięskie koncepcje wskazują kierunek rozwoju produktów w swoich dziedzinach. Nagrodę przyznaje międzynarodowy panel ekspertów, a o zwycięstwie decyduje innowacyjność, funkcjonalność i jakość projektu.

Sześć innych modeli Opla – nową Astrę, Insignię, Flextreme Concept 2007, Opla GT, Astrę GTC oraz Astrę G z roku 1998 – organizacja "red dot" zaprezentowała do tej pory w swoich dorocznych katalogach wzornictwa. Więcej informacji na stronie www.red-dot.org.


"Duża liczba wysokiej jakości projektów sprawia, że konkurencja jest niezwykle silna, dlatego zdobycie nagrody 'red dot' jest wyjątkowym osiągnięciem” – stwierdził Ken Koo, Prezes “red dot design award, Asia" – "Gratulujemy Oplowi zwycięstwa".

 

Opel Flextreme GT/E został stworzony w Europejskim Centrum Projektowym Opla w Rüsselsheim i zadebiutował w marcu 2010 na Salonie Samochodowym w Genewie. Projekt ten jest doprowadzoną do aerodynamicznego optimum esencją nowego języka wzornictwa Opla, w którym “artystyczna wrażliwość spotyka się z niemiecką precyzją”. Ten kierunek stylistyczny Opel zapoczątkował w 2008 roku modelem Insignia.

Projektując ten koncepcyjny samochód największą uwagę poświęcono aerodynamice oraz redukcji masy. Niewielka powierzchnia czołowa, nisko poprowadzona linia dachu (1308 mm) i płaskie, zamknięte podwozie pozwalają temu autu przecinać powietrze z minimalnymi turbulencjami. Flextreme GT/E eksploruje także możliwości aktywnej zmiany kształtu nadwozia. Przy prędkości powyżej 50 km/h z wylotów powietrza umieszczonych za tylnymi nadkolami wysuwają się pionowe panele. Te liczące 350 mm spojlery kierują strugi powietrza wzdłuż tylnych narożników nadwozia zmniejszając turbulencje.

 

Redukcja masy wynika z wykorzystania lekkich kompozytów węglowych do wykonania paneli nadwozia, zastosowania szyb z poliwęglanu oraz elementów konstrukcyjnych z aluminium. W porównaniu do tradycyjnych rozwiązań uzyskano obniżenie masy o 40 proc., co przyczyniło się do mniejszego zużycia energii i zwiększenia zasięgu pojazdu.

Ten efektywny pojazd koncepcyjny korzysta także z rewolucyjnego układu napędowego stworzonego dla Opla Ampery. Flextreme GT/E demonstruje elastyczność tej technologii w większym formacie samochodu klasy średniej. Pomimo większych rozmiarów i prędkości maksymalnej przekraczającej 200 km/h Flextreme GT/E ma zapewniać parametry jezdne podobne do Ampery: zasięg na bateriach 40-80 km oraz całkowity zasięg ponad 500 km z wykorzystaniem silnika spalinowego jako generatora prądu.


"Nagroda od tak szacownej organizacji potwierdza jeszcze raz, że Opel jest na właściwej drodze prezentując śmiałe
i dynamiczne projekty, zaawansowaną funkcjonalność i najnowsze rozwiązania techniczne.” powiedział Mark Adams, szef stylistów Opla.