Nowy Opel Astra Sports Tourer: Wszechstronny atleta.

2010-06-16

• Elegancki, sportowy wygląd i dynamiczne właściwości jezdne

• Najwyższa funkcjonalność zamknięta w formę kompaktowego kombi

• Szeroka oferta jednostek napędowych wzbogacona technologią Start/Stop

Rüsselsheim. Opel przedstawia nową Astrę Sports Tourer – dynamiczne kombi o doskonałej funkcjonalności
i atletycznych, eleganckich kształtach. To kompaktowe auto podąża śladami rewelacyjnego, pięciodrzwiowego hatchbacka, którego w ciągu 6 miesięcy wybrało ponad 160 tys. nabywców.

Wysoka ładowność i pomysłowe rozwiązania.

Dzieląc to samo stylistyczne DNA i nazwę ze swoim większym odpowiednikiem, Oplem Insignią Sports Tourer, Astra urzeka dynamicznym wyglądem i funkcjonalnością: łączy piękno linii nadwozia z możliwością przewozu dużej ilości bagażu.


Nowa Astra Sports Tourer została zaprojektowana z myślą
o łatwym załadunku przedmiotów o znacznych wymiarach. Wielkość przestrzeni bagażowej można z łatwością modyfikować w przedziale pomiędzy 500 a 1550 litrów,
a regularne kształty wnętrza umożliwiają jego optymalne wykorzystanie.

Nowatorski system FlexFold pozwala na złożenie oparć tylnej kanapy (dzielonych w proporcji 60/40) za pomocą przycisków umieszczonych w ścianach bocznych bagażnika. Po ich naciśnięciu, sterowany elektrycznie zamek zostaje zwolniony, powodując szybkie złożenie oparć tylnych foteli – Astra Sports Tourer jest pierwszym kompaktowym kombi wyposażonym w tę wygodną funkcję. Długość przestrzeni ładunkowej zwiększa się wtedy do 1835 mm, o 28 mm więcej niż w Astrze kombi poprzedniej generacji.

 

Astra Sports Tourer wyróżnia się wysoką jakością wykończenia oraz nowatorskimi rozwiązaniami, które czynią Twoje życie wygodniejszym, a jazdę bardziej bezpieczną. Należą do nich aktywne zawieszenie FlexRide z amortyzatorami
o zmiennej sile tłumienia, adaptacyjne reflektory AFL+, ergonomiczne fotele oraz kamera Opel Eye rozpoznająca znaki drogowe i ostrzegająca kierowcę o opuszczeniu pasa ruchu. Inżynierowie Opla pracują także nad nową generacją umieszczonego w tylnym zderzaku bagażnika rowerowego FlexFix, który zostanie wprowadzony w Astrze Sports Tourer
w przyszłym roku.

Sportowe wzornictwo i najwyższej jakości wykończenie.

Rodziny oraz osoby wykorzystujące samochód w pracy poszukujące przestrzeni odnajdą ją w harmonijnie zaprojektowanej kabinie Astry Sports Tourer. Tak, jak
w 5-drzwiowym hatchbacku, płynne linie otaczającego pasażerów kokpitu budzą uczucie przestronności
i bezpieczeństwa.

 

Wnętrze Astry Sports Tourer jest zarazem praktyczne
i komfortowe. Jej użytkownicy mogą schować potrzebne drobiazgi nie tylko w bagażniku, ale i mieć je dosłownie pod ręką. Auto zapewnia aż 25 litrów dodatkowej przestrzeni bagażowej w samej kabinie pasażerskiej, czyli 50 procent więcej niż w kombi poprzedniej generacji. Dla podwyższenia komfortu jazdy na długich trasach nabywcy mogą zamówić ergonomiczne fotele sportowe, certyfikowane przez niemieckie stowarzyszenie ortopedyczne Aktion Gesunder Rűcken (AGR).

 

Wysmakowane kształty nadwozia Astry Sports Tourer nadają temu kompaktowemu kombi charakteru sportowego. Zwężający się ku tyłowi profil nadwozia i charakterystyczne przetłoczenie w kształcie ostrza na bokach sprawiają, że Sports Tourer wydaje się być w ciągłym ruchu. Muskularne linie błotników płynnie przechodzą w charakterystyczne, bardzo atrakcyjne światła tylne.

Nadwozie typu kombi tradycyjnie wybiera jedna czwarta nabywców Astry, to dużo więcej niż przeciętna
w segmencie samochodów kompaktowych, która wynosi 17 procent. Nowa Astra Sports Tourer czerpie z ponad 50-letniego doświadczenia Opla w projektowaniu i produkcji aut typu kombi. Opel jako pierwszy w Europie wprowadził takie nadwozie w modelu Rekord CarAvan z roku 1953. Firma konsekwentnie doskonaliła tę formę, łącząc elegancję
i dynamikę z czystą funkcjonalnością, co po raz pierwszy zobaczyliśmy w 1971 roku w Asconie Voyage. Światowa premiera Astry Sports Tourer odbędzie się w październiku na salonie samochodowym w Paryżu, auto wejdzie do sprzedaży w listopadzie 2010.

Nowego Opla Astrę Sports Tourer prowadzi się tak samo dynamicznie jak hatchback.

Atletyczne geny Astry Sport Tourer odnajdziemy także
w aktywnym, sterowanym elektronicznie zawieszeniu. Inżynierowie Opla zadbali o to, aby oferowało ono taki sam komfort i precyzję prowadzenia, jak w wersji hatchback. Astra Sports Tourer ma taki sam rozstaw osi: 2685 mm, i kół: 1544 – przód, 1558 mm – tył, jak jej pięciodrzwiowa siostra.


Tylna oś jest oparta na belce skrętnej z drążkiem Watta –
to oryginalne rozwiązanie Opla zastosowano wcześniej
w pięciodrzwiowym hatchbacku. Nastawy i kalibracja zawieszenia zostały dostosowane do zwiększonych możliwości ładunkowych. Drążek Watta niweluje siłę bezwładności
w zakrętach dając Astrze Sports Tourer dynamiczne
i precyzyjne właściwości jezdne bez uszczerbku dla komfortu jazdy.

 

Możliwości zawieszenia zwiększa adaptacyjny system FlexRide, wyposażenie bardzo rzadkie w segmencie aut kompaktowych. Dostosowuje on charakterystykę tłumienia do warunków drogowych i stylu jazdy. W ustawieniu Standard system FlexRide działa automatycznie. Kierowca może także wybrać tryby Sport lub Tour, które zmieniają charakterystykę pracy zawieszenia, odpowiednio, na sztywniejszą lub bardziej komfortową. Tryb Sport dodatkowo wyostrza czułość pedału przyspieszenia i reakcje układu kierowniczego.


Opel Astra Sports Tourer jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy i może być wyposażony w elektroniczny system jej stabilizacji.

Szeroka gama silników wkrótce także z technologią Start/Stop.

Gama jednostek napędowych Opla Astry Sports Tourer obejmuje osiem dynamicznych i oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych o mocach od 70 kW (95 KM) do 132 kW (180 KM).


Nowością jest 1.4-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy
o mocy 88 kW (120 KM) współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną. Wersja tego silnika rozwijająca moc 103 kW (140 KM) jest także dostępna z sześciobiegową skrzynią automatyczną.


Najmocniejszy silnik wysokoprężny, 2.0 CDTI, o mocy 118 kW (160 KM) oferowany jest z sześciobiegową skrzynią manualną. Łączy on wysokie osiągi, uzyskiwane za sprawą momentu obrotowego o wartości do 380 Nm (przy chwilowym zwiększeniu doładowania – overboost), ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,1 litra i emisją CO2 134 g/km. Silnik ten jest także dostępny z sześciobiegową skrzynią automatyczną.


Dla zmniejszenia zużycia paliwa wszystkie wersje wyposażone w manualne skrzynie biegów posiadają wskaźnik zmiany biegu na wyższy.


Wkrótce w Astrze Sports Tourer pojawi się technologia Start/Stop. Jako pierwsza zostanie w ten system wyposażona wersja ecoFLEX z silnikiem wysokoprężnym 1.3 CDTI o mocy 70 kW (95 KM).


Nowa Astra Sports Tourer została w całości zaprojektowana w Centrum Technicznym Opla w Rüsselsheim i będzie produkowana zakładach Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii.