Nowy Opel Meriva jest już dostępny z pełną gamą silników diesla.

2010-07-22

  • Debiut wersji ecoFLEX oraz diesli o podwyższonych osiągach
  • Nowa generacja jednostek ecoFLEX spala o 11 proc. mniej paliwa

Rüsselsheim. Oferta silników diesla do Opla Merivy, nowego lidera funkcjonalności w gamie Opla, jest teraz kompletna. Do trzech silników benzynowych, osiągających moc od 74 kW/100 KM do 103 kW/140 KM, dołączyło pięć jednostek wysokoprężnych o mocach od 55 kW/75 KM do 96 kW/130 KM.

 

W porównaniu ze swoim poprzednikiem silnik 1.3 CDTI w specyfikacji ecoFLEX ma o 21% większą moc (70 kW/95 KM) i emituje o 11,2% mniej CO2 (119 g/km). Nowe są także dwie wersje silnika 1.7 CDTI, osiągające teraz 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM przy maksymalnym momencie obrotowym do 300 Nm i średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 5,2 l/100 km.

Te trzy nowe silniki dołączają do wcześniej oferowanych podstawowych jednostek – 1.3 CDTI (55 kW/75 KM) oraz 1.7 CDTI (74 kW/100 KM) z automatyczną skrzynią biegów – dostępnych już od rynkowego debiutu nowej Merivy. Wszystkie silniki wysokoprężne są wyposażone w filtry cząstek stałych DPF i spełniają normę emisji spalin Euro 5.

 

Technologia Start/Stop, dostępna w modelach Agila i Corsa, wejdzie do oferty wyposażenia dodatkowego Opla Merivy w przyszłym roku. Także od 2011 sprzedawana będzie wersja zasilana gazem LPG, zgodnie ze zobowiązaniem Opla do oferowania oszczędnych pojazdów zasilanych czystymi źródłami energii.

 

Z dużej gamy silników Opla Merivy nabywcy mogą wybrać jednostki wysokoprężne lub benzynowe najlepiej odpowiadające ich potrzebom. Mogą również wybierać wśród wielu pomysłowych rozwiązań ułatwiających wykorzystanie przestrzeni w aucie, które czynią z jednobryłowej Merivy lidera funkcjonalności w jej klasie.

 

Silnik 1.3 CDTI ecoFLEX o mocy 70 kW/95 KM wyposażony jest w system kontroli spalania, zastosowany po raz pierwszy w Insignii ecoFLEX. Turbina o zmiennej geometrii i zoptymalizowana skrzynia biegów nie tylko zmniejszają emisję spalin i zużycie paliwa, ale także redukują hałas i drgania. Ta wersja Opla ecoFLEX zużywa tylko 4,5 litra oleju napędowego na 100 km.

Do sprzedaży wchodzą dwie nowe wersje silnika 1.7 CDTI z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, o mocach 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM. Mocniejsza zastępuje jednostkę 92 kW/125 KM znaną z poprzedniej generacji Merivy. Jej maksymalny moment obrotowy wzrósł z 280 Nm do 300 Nm. Silnik ten zużywa jedynie 5,2 l/100 km udowadniając, że jazda Oplem może być zarazem oszczędna i bardziej dynamiczna.

 

Nowy silnik 1.7 CDTI wyposażony jest w zmodernizowany układ spalania o zmniejszonym stopniu sprężania oraz w układ wtryskowy nowej generacji, pozwalający na podanie ośmiu dawek paliwa w jednym cyklu pracy silnika. Nowa turbosprężarka posiada czujnik umożliwiający bardziej precyzyjne sterowanie ciśnieniem doładowania. Ponadto, zmodyfikowany kolektor dolotowy i kontrolowany elektronicznie system wtrysku mieszanki poprawia efektywność spalania i redukuje ciężar jednostki napędowej. Inżynierowie zastosowali także świece żarowe niskiego napięcia, które zmniejszają obciążenie alternatora w fazie rozgrzewania silnika.

 

Nowy 1.7 CDTI jest pierwszym silnikiem Opla, który został wyposażony w układ zasilania skonstruowany w całości przez inżynierów marki. System o nazwie „D1” współpracuje z innymi zaawansowanymi technologicznie elementami tej jednostki napędowej, zapewniając wyjątkową efektywność i dynamiczne osiągi. Dla nabywcy oznacza to większą przyjemność z jazdy. System „D1” ułatwia także obsługę serwisową pojazdu, pozwalając mechanikom precyzyjniej diagnozować silnik w czasie przeglądu i wykryć ewentualne usterki.