Finał konkursu Opel ecoFLEX Experience - zwycięzca wyłoniony!

2010-07-24

  • António Gonçalves z Portugalii – szczęśliwy zwycięzca finału zdobywa Opla Amperę
  • Yakup Pelit z Danii po zdobyciu drugiego miejsca odjeżdża Oplem Astrą ecoFLEX
  • Keijo Tapio Leppävuori z Finlandii nagrodzony Oplem Corsą ecoFLEX

Malmö. Opel znalazł najbardziej ekologicznego kierowcę Europy, a reprezentujący Portugalię António Gonçalves udowodnił, że w pełni na taki tytuł zasługuje. Dwumiesięczny konkurs ecoFLEX Experience, pod hasłem “Green Drivers: Wanted!” nie tylko dostarczył ogromnych emocji tysiącom jego uczestników, ale przede wszystkim pozwolił firmie Opel na zrealizowanie głównych założeń to jest promowania wśród europejskich kierowców świadomości, że odpowiedzialna ekologiczna jazda odpowiednio przystosowanym samochodem pozwala na znaczące obniżenie emisji CO2 do atmosfery.

 

Spośród blisko 70000 uczestników do rundy finałowej zakwalifikowało się 20 najlepszych kierowców, po jednym
z każdego kraju biorącego udział w konkursie. Finałowe starcie miało miejsce na torze Sturup położonym niedaleko szwedzkiego Malmö. Z dwudniowych, pełnych emocji zmagań praktycznych zwycięsko wyszedł 25-letni Portugalczyk, który odebrał symboliczny kluczyk do nagrody głównej – Opla Ampery. Samochód ten trafi do produkcji w przyszłym roku i będzie pierwszym seryjnie produkowanym pojazdem elektrycznym o zwiększonym zasięgu w Europie. Do sprzedaży powinien trafić z końcem 2011 roku.

„Byłem bardzo zdeterminowany żeby wygrać, ponieważ marzyłem o zdobyciu Opla Ampery” - powiedział szczęśliwy
i dumny Gonçalves. „Dlatego przede wszystkim skupiłem się na konsekwentnej i zrównoważonej jeździe”.

 

Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca także mają duże powody do radości. Yakup Pelit reprezentujący Danię otrzymał Opla Astrę ecoFLEX wyposażonego w silnik 1.3 CDTI, który rozwijając moc 70 kW/95 KM potrzebuje zaledwie 4,1 litra oleju napędowego na 100 km, emitując tylko 109 gramów CO2/km.

 

Fin Keijo Tapio Leppävuori, zdobywca trzeciego miejsca, będzie miał jeszcze wiele okazji, aby udowodnić swoje umiejętności ekologicznej jazdy prowadząc wygranego Opla Corsę ecoFLEX z silnikiem 1.3 CDTI, który może poszczycić się spalaniem na poziomie 3,7 litra na 100 km, przy emisji CO2 do atmosfery wynoszącej tylko 98 g/km.

Ostatnia konkurencja wymagała strategicznego połączenia umiejętności ekonomicznej jazdy z dynamicznym zacięciem. Dysponując 1,6 litra oleju napędowego w baku Opla Astry uczestnicy musieli przejechać jak najszybciej 20 okrążeń. Liczyła się nie tylko szybka jazda, ale przede wszystkim fakt, aby w ogóle dojechać do mety. Jak pokazują wyniki stawka była bardzo wyrównana. Zwycięstwo przypadło Słoweńcowi Gostencnikowi, który zanotował czas 43 minut i 19 sekund. Drugie miejsce zajął Pelit z czasem o 8 sekund gorszym, a jako trzeci uplasował się Włoch Fabio Bochicchio z czasem 43 minut i 30 sekund.

 

W końcowym rozliczeniu „zielonego weekendu”, António Gonçalves okazał się najlepszym kierowcą, który znalazł równowagę pomiędzy dynamicznym i ekonomicznym stylem jazdy z globalnym wynikiem spalania na poziomie 3,95 l/100 km. To pozwoliło na odniesienie zwycięstwa w całym konkursie udowadniając, że jazda przyjazna środowisku może dostarczyć wiele zabawy i także oszczędności.

 

Zainteresowanie konkursem Opel ecoFLEX Experience przerosło wszelkie oczekiwania organizatorów. Tylko w Niemczech do rywalizacji stanęło blisko 19000 uczestników, a w każdym z krajów takich jak: Wielka Brytania, Francja, Turcja czy Włochy zgłosiło się ponad 5000 osób. Do czasu publikacji tego artykułu główną stronę konkursu odwiedzano ok. 2,5 miliona razy.

Szwedzki finał pod znakiem umiejętności ekonomicznej jazdy.

Podczas części praktycznej konkursu, uczestnicy mogli udowodnić swoje zdolności ekonomicznej jazdy podczas specjalnie przygotowanych czterech etapów. Pierwszy z nich polegał na typowej jeździe miejskiej z wieloma zatrzymaniami, startami oraz różnymi ograniczeniami prędkości. Pierwsze miejsce zdobył zwycięzca całego konkursu Gonçalves z wynikiem 4,25 litra oleju napędowego na 100 km. Na drugiej pozycji uplasował się Fin Leppävuori (4,4 l/100 km), a trzecie miejsce zdobył Słoweniec Urban Gostencnik osiągając spalanie na poziomie 4,56 l/100 km.

 

Kolejnym etapem była jazda na czas ekskluzywnym Oplem Insignią. Zwycięstwo odniósł Duńczyk Pelit z wynikiem 4,3 l/100 km. Tuż za nim uplasował się Gonçalves osiągając spalanie rzędu 4,61 l/100 km. Stawkę zamknął Szwed Jesper Forsberg z minimalnie gorszym wynikiem 4,68 l/100 km. Jednak już w kolejnym etapie polegającym na przejechaniu jak najdłuższego odcinka Oplem Merivą, który miał tylko pół litra oleju napędowego w baku to właśnie on okazał się najlepszy osiągając dystans 18 km i 130 metrów.