Opel Insignia OPC z 6-biegową skrzynią automatyczną.

2010-12-13

  • Sportowy Opel o mocy 239 kW/325 KM dostępny już od 48 665 euro

Topowy model marki Opel, Insignia OPC o mocy 239 kW/325 KM, dostępny jest teraz także z 6-biegową skrzynią automatyczną. To sportowe auto z napędem na wszystkie koła oferuje ekscytującą dynamikę jazdy i najwyższą precyzję prowadzenia za niewygórowaną cenę. Wersja z automatyczną skrzynią biegów kosztuje w Niemczech od 48 665 euro za 4-drzwiowego sedana (49 055 euro za 5-drzwiowego hatchbacka i 50 140 euro za kombi Sports Tourer, z VAT). Cena w Polsce jeszcze nie jest znana.


Moduł sterujący aktywnym systemem przeniesienia napędu połączony jest z adaptacyjnym układem jezdnym FlexRide, który dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów i inne parametry pracy do stylu jazdy kierowcy. Prowadzący Insignię OPC mogą wybrać standardowy tryb jazdy, najlepszy
w codziennej eksploatacji, lub specjalny tryb Sport, który usztywnia zawieszenie i zmniejsza wychylenia nadwozia na zakrętach poprawiając dynamikę jazdy. Po wybraniu trybu OPC układ kierowniczy staje się bardzo bezpośredni, pedał gazu bardzo czuły, a zawieszenie przygotowane jest do wysokich osiągów. Sportowe wrażenia wzmacnia czerwone podświetlenie wskaźników. W trybach standardowym
i sportowym program sterujący automatyczną skrzynią biegów gwarantuje mnóstwo radości z jazdy i dostosowuje się do warunków zewnętrznych. Natomiast tryb OPC jest bezkompromisowo sportowy – silnik w czasie gwałtownego przyspieszania osiąga maksymalne obroty, a redukcja biegów przy ostrym hamowaniu – na przykład przed wejściem
w zakręt – jest niezwykle dynamiczna.

Osiągi, zużycie paliwa i poziom emisji spalin wersji ze skrzynią automatyczną są praktycznie identyczne jak wersji ze skrzynią manualną. Insignia OPC z automatem rozpędza się do 100 km/h w ciągu 6,3 sekund (sedan) lub 6,6 sekund (Sports Tourer), a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna dla wszystkich wersji nadwozia wynosi 250 km/h. Zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu mieszanym z nową przekładnią wynoszą odpowiednio 10,7 l/100 km i 251 g/km (sedan i hatchback) oraz 11 l/100 km i 259 g/km (Sports Tourer).


Tak jak w przypadku wszystkich innych modeli OPC, i tym razem na torze Nürburgring Nordschleife przeprowadzono specjalne testy na dystansie 10 tys. km, aby skalibrować nowy wariant przeniesienia napędu. Taki dystans pokonany na Nordschleife, to 18-krotność normalnego obciążenia auta, czyli około 180 tys. km przejechanych po normalnych drogach.

„Nasi klienci często mówili nam, że woleliby wersję z automatyczna skrzynią”, twierdzi Michael F. Meyer, szef marketingu Opla. „Spełniliśmy to życzenie rozszerzając gamę układów napędowych Insigni OPC o tę wersję i oferujemy ją po niezwykle atrakcyjnej cenie”.


Reakcja mediów i miłośników samochodów jest jednoznacznie pozytywna. Na jesieni 2010 Opel Insignia OPC Sports Tourer po raz drugi z rzędu zdobył nagrodę “Best Sports Car of the Year” przyznawaną przez Auto Bild SportsCars, siostrzaną publikację niemieckiego tygodnika Auto Bild. Ponad 68 tys. czytelników wybierało swoich faworytów spośród ponad 170 aut. Opel Insignia OPC Sports Tourer zdominował kategorię samochodów kombi, zostawiając niemieckich konkurentów z segmentu premium na dalszych pozycjach.