Opel na Salonie Samochodowym w Paryżu. Z pasją ku przyszłości.

2010-08-30

  • Światowy debiut: GTC Paris, nowa koncepcja Opla łączy prędkość i piękno
  • Światowa premiera: Astra Sports Tourer, wszechstronny atleta
  • Nowa Meriva: rozszerzona oferta silników diesla dla mistrza funkcjonalności
  • Rodzina ecoFLEX: nowe modele z jeszcze niższą emisją CO2
  • Ampera: elektryczny pojazd o zwiększonym zasięgu planowany do produkcji w 2011

 

Rüsselsheim. Pod znakiem pasji i nowych technologii Opel, zaprezentuje dwie światowe premiery oraz inne ekscytujące nowości na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu (2-17 października), najliczniej odwiedzanej tego typu imprezie w Europie.

 

Ponad 1,5 miliona gości będzie mogło zobaczyć projekt GTC Paris, oraz Astrę Sports Tourer, wersję kombi cieszącej się powodzeniem nowej Astry, a także nową Merivę z rozszerzoną ofertą silników diesla i nowe modele ekologiczne Opla
z rodziny ecoFLEX. Będzie to także okazja do zaprezentowania postępów w przygotowaniach do rozpoczęcia produkcji seryjnej Opla Ampery – elektrycznego pojazdu o zwiększonym zasięgu przeznaczonego do codziennego użytkowania.

Światowy debiut: GTC Paris, nowa koncepcja Opla łączy prędkość i piękno

“A prędkość była czystym pięknem.” To proste stwierdzenie zaczerpnięte z noweli Richarda Bacha “Mewa” inspirowało twórców nowego auta koncepcyjnego Opla – GTC Paris. Cytat tak dobrze oddaje ideę tego samochodu, że został on laserowo naniesiony na tapicerkę foteli.

 

Nazwa, GTC Paris, oddaje dynamiczny charakter pojazdu zaznaczając jednocześnie wyjątkowe miejsce jego debiutu. Ten ekspresyjny, sportowy hatchback ma dynamiczne proporcje i odważnie zarysowane linie nadwozia, nawiązujące do nowej stylistyki Opla.

Światowa premiera Astry Sports Tourer

Po premierze na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2009, pięciodrzwiowa Astra zyskała wielkie uznanie nabywców, którzy w ciągu niespełna roku złożyli 200 tys. zamówień na to auto. Teraz w Paryżu zadebiutuje Astra Sports Tourer. To opływowe kombi oferuje lepszą funkcjonalność w atletycznych i eleganckich kształtach.

 

Dzieląc to samo stylistyczne DNA oraz nazwę Sports Tourer ze swoim większym odpowiednikiem, Insignią, Astra Sports Tourer kusi dynamiczną sylwetką i funkcjonalnością wnętrza. Łączy wspaniałe kształty z budzącymi respekt możliwościami przewozowymi. Praktyczny kształt bagażnika i pomysłowe rozwiązania pozwalają łatwo zwiększyć pojemność przestrzeni ładunkowej z 500 do 1550 litrów. Przy złożonych oparciach tylnej kanapy długość przedziału bagażowego zwiększa się do 1835 mm, o 28 mm więcej niż w obecnej Astrze kombi.

Nowa Astra Sports Tourer została zaprojektowana tak, aby ułatwić załadunek. Gładkie i płaskie ściany pomysłowo ukształtowanej przestrzeni bagażowej maksymalizują jej użyteczność eliminując trudne do wykorzystania narożniki
i załamania. Aby zwiększyć funkcjonalność projektanci Opla zastosowali wysokiej jakości rozwiązania spotykane w autach kombi klasy premium.

 

System składania tylnych siedzeń FlexFold pozwala na złożenie każdej z części dzielonego w proporcji 60/40 oparcia tylnej kanapy za naciśnięciem przycisków umieszczonych
w bocznych ścianach bagażnika. Po zwolnieniu elektrycznego zatrzasku oparcia składają się automatycznie. Astra Sports Tourer jest pierwszym kompaktowym kombi wyposażonym
w taki system.

Roleta zakrywająca przestrzeń bagażową podnosi się za dotknięciem i zwija natychmiast po pociągnięciu za uchwyt. Te rozwiązania również zapożyczono z aut klasy wyższej.

 

Rodziny i profesjonaliści potrzebujący dużej przestrzeni odnajdą ją w harmonijnie zaprojektowanej kabinie Astry Sports Tourer, takiej samej jak w 5-drzwiowym hatchbacku. Płynne linie otaczającego pasażerów kokpitu budzą uczucie przestronności i bezpieczeństwa.

 

Wnętrze Astry Sports Tourer jest zarazem praktyczne i komfortowe. Pasażerowie mogą schować potrzebne drobiazgi nie tylko w bagażniku, ale i mieć je pod ręką. Auto zapewnia aż 25 litrów przestrzeni bagażowej w kabinie pasażerskiej, czyli dwa razy więcej niż w kombi poprzedniej generacji. Dla podwyższenia komfortu jazdy na długich trasach nabywcy mogą zamówić ergonomiczne fotele sportowe, certyfikowane przez niemieckie stowarzyszenie ortopedyczne Aktion Gesunder Rűcken (AGR).

 

Astra Sports Tourer wyróżnia się wysoką jakością wykończenia i zawiera wiele pomysłowych rozwiązań, które czynią życie wygodniejszym i poprawiają bezpieczeństwo jazdy. Należy do nich system adaptacyjnego zawieszenia FlexRide, adaptacyjne reflektory AFL+, ergonomiczne fotele przednie oraz kamera Opel Eye rozpoznająca znaki drogowe
i ostrzegająca kierowcę o przypadkowym zjechaniu z pasa ruchu. Inżynierowie Opla pracują teraz nad nową generacją zintegrowanych w tylnym zderzaku bagażników rowerowych FlexFix, które będą dostępne w Oplu Astra Sports Tourer
w przyszłym roku.

Nowa Meriva: lepsza efektywność, dzięki rozszerzonej ofercie silników diesla

W Paryżu Opel zaprezentuje pełną gamę silników dla niekwestionowanego mistrza funkcjonalności, nowego Opla Merivy. Trzy nowe silniki diesla dołączają do oferowanych od premiery tego auta dwóch jednostek wysokoprężnych i trzech benzynowych. Nabywcy mogą teraz wybierać, z niespotykanej u konkurencji, szerokiej gamy silników o mocach od 55 kW (75 KM) do 103 kW (140 KM)

Zgodnie z nieustannym dążeniem Opla do zmniejszania śladu ekologicznego pozostawianego przez swoje produkty, nowa wersja silnika 1.3 CDTI ecoFLEX oferuje o 21 proc. większą moc (71 kW / 95 KM) przy jednoczesnej redukcji o 11,2 proc. emisji CO2 (119 g/km) w porównaniu do swojego poprzednika z rodziny ecoFLEX. Nowe są też dwie dynamiczne wersje silnika 1.7 CDTI o mocach 81 kW (110 KM) i 96 kW (130 KM) i maksymalnym momencie obrotowym sięgającym
300 Nm przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym 5,2 l/100 km.

Wszystkie jednostki wysokoprężne nowego Opla Merivy wyposażone są w filtry cząstek stałych i spełniają normę emisji spalin Euro 5.

 

Wraz z bogatą gamą silników nabywcy otrzymują szereg nowatorskich rozwiązań, które poprawiają łatwe wykorzystanie przestrzeni w aucie i czynią z Merivy mistrza funkcjonalności.

Nowe modele w rodzinie Opel ecoFLEX

Rodzina ecoFLEX przeszła w ciągu ostatnich 6 miesięcy znaczące zmiany – to dowód nieustannych wysiłków Opla nad udoskonalaniem tych modeli. W Paryżu pokazane zostaną: Corsa i Agila z systemem Start/Stop, Meriva 1.3 CDTI ecoFLEX oraz Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX.

 

Opel oferuje teraz technologię Start/Stop w modelu Corsa 1.3 CDTI (55 kW / 75 KM) oraz w modelu Agila z benzynowym silnikiem 1.2 (69 kW / 95 KM) wraz z pakietem dostosowującym te silniki do normy Euro 5, ograniczającym emisję CO2 i dającym znaczące oszczędności paliwa w jeździe miejskiej. Do końca 2011 wszystkie najważniejsze linie modelowe będą mogły być wyposażone w technologię Start/Stop ograniczającą emisję CO2.

 

Zużycie paliwa oraz emisja CO2 zostały zmniejszone w modelu Insignia ecoFLEX z 5,2 l/100 km i 136 g/km do 4,9 l/100 km i 129 g/km, co potwierdza stałe dążenie marki Opel do opracowywania udoskonaleń, które redukują emisję CO2
i sprzyjają poszukiwaniu alternatywnych źródeł energii, a w ostateczności wyeliminują, zależność od zasobów ropy naftowej.

Nowe modele rodziny ecoFLEX

 Moc maksymalna

kW/KM

 Zużycie paliwa

l/100km

 Emisja CO2

g/km

Insignia (diesel, 2.0 CDTI ecoFLEX)
 118 / 160
 4,9
 129
Agila (benz., 1.2 z systemem Start/Stop)
 69 / 95
 5,0
 116
Corsa (diesel, 1.3 CDTI z systemem Start/Stop)
 55 / 75
 4,0
 105
Meriva (diesel, 1.3 CDTI ecoFLEX)
 70 / 95
 4,5
 119

Opel Ampera: elektryczny pojazd o zwiększonym zasięgu – zawsze tam gdzie chcesz, zawsze kiedy chcesz

Celem Opla jest zaoferowanie pierwszego w Europie elektrycznego pojazdu o zwiększonym zasięgu. Ostatnia przedprodukcyjna wersja Opla Ampery, pokazana w Paryżu, potwierdzi, że marka jest na najlepszej drodze do rozpoczęcia produkcji tego auta pod koniec roku 2011.

Opel Ampera, elektryczny pojazd o zwiększonym zasięgu będzie pierwszym w Europie napędzanym elektrycznie autem o zerowej emisji CO2 do atmosfery, które sprawdzi się
w codziennym użytkowaniu. Unikalny system napędu elektrycznego zapewnia dynamiczne przyspieszenia i wysoki komfort jazdy, a pięciodrzwiowe nadwozie mieści czwórkę pasażerów i obszerny bagażnik. To wszystko przy zasięgu ponad 500 km. Ampera będzie doskonale odpowiadać codziennym potrzebom przeciętnego europejskiego nabywcy. Dla przykładu, przeciętnie 80 proc. niemieckich kierowców pokonuje dziennie mniej niż 50 km.

 

Koła Ampery są przez cały czas napędzane przez silnik elektryczny w całym zakresie prędkości. Dystanse do 60 km (MVEG) mogą być pokonywane dzięki zapasowi energii zgromadzonej w 16 kWh, litowo-jonowym akumulatorze, umożliwiając jazdę bez jakiejkolwiek emisji dwutlenku węgla i innych zanieczyszczeń. Kiedy moc akumulatorów spada do niskiego poziomu, swoje działanie rozpoczyna silnik spalinowy, który dostarcza energii elektrycznej, umożliwiając kontynuowanie podroży na odcinku ponad 500 kilometrów. Opel Ampera może być podłączony do domowego gniazdka 230V, dzięki czemu można doładować akumulatory w ciągu 3 godzin. W przeciwieństwie do istniejących obecnie samochodów elektrycznych kierowca Ampery nie musi martwić się o zasięg. Zastosowane rozwiązania zapewniają użytkownikowi spokój i pełen komfort psychiczny.

 

Ponad 220 litowo-jonowych ogniw ułożonych w kształt litery T zapewnia mnóstwo energii. Prawie bezgłośny układ napędowy dostarcza stały moment obrotowy o wartości 370 Nm i generuje moc 150 KM co umożliwia rozpędzenie samochodu do 100 km/h w 9 sekund, aż do prędkości maksymalnej 161 km/h.