Nowy Opel Movano: podwozie i platforma z kabiną już w sprzedaży.

2010-08-25

  • Podwozia oraz platformy do zabudowy, są już dostępne
  • Szeroka gama zabudów skrzyniowych, samowyładowczych i kontenerowych spełni każde oczekiwania
  • Wersje o wysokiej ładowności, o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i 4,5 t
  • Wszystkie wersje dostępne z napędem na przednią lub tylną oś
  • Na zamówienie możliwy jest montaż zabudów specjalistycznych

Rüsselsheim. W ślad za udanym debiutem rynkowym wersji furgon Opel rozszerza ofertę modelu Movano o podwozia do zabudowy w rozmaitych długościach, możliwościach ładunkowych i rodzajach napędu, udowadniając, że Movano jest „Wielki w każdej sytuacji”.

 

Rozszerzona gama wersji nadwoziowych oznacza także możliwość adaptacji zabudów specjalistycznych, których montaż można zamówić u lokalnego Dystrybutora Opla, jak nadwozie kontenerowe, wywrotka i skrzynia z otwieranymi burtami. Tak szeroki wybór doskonale demonstruje wyjątkową wszechstronność i elastyczność nowego Movano.

Podwozia do zabudowy w trzech długościach, z pojedynczą i podwójną kabiną

Movano z pojedynczą lub załogową kabiną oparty jest na ramie wyposażonej w bogaty zestaw gniazd kotwiczących, które pozwalają na łatwy i bezpieczny montaż zabudów, także przez zewnętrznych producentów. Podwozie posiada także specjalistyczne złącza elektryczne ułatwiające okablowanie zabudowanego nadwozia.

 

Nowe wersje wyposażone są w obszerne kabiny pasażerskie. Oprócz trzech miejsc z przodu, tylna ławka kabiny załogowej pomieści nawet czterech pasażerów, chronionych pasami bezpieczeństwa i zagłówkami.

 

Ople Movano z kabinami pojedynczymi i podwójnymi
o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do 4,5 t są dostępne w trzech długościach (L2 / L3 / L4) oraz, w zależności od wersji, mogą być napędzane na przednią (FWD) lub tylną oś (RWD). Wersje z napędem na tylną oś o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t mogą być wyposażone w pojedyncze lub podwójne (bliźniacze) koła tylne, wersje o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,5 t są zawsze wyposażone w układ kół bliźniaczych.

Nowy Opel Movano może zostać wyposażony w zabudowy specjalistyczne już w fabryce. Należą do nich nadwozia kontenerowe w wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do 4,5 t, dostępne w dwóch długościach (L3 / L4)
z napędem na przednią lub tylną oś.

 

Bogata gama wersji przygotowanych fabrycznie umożliwia szeroki wachlarz zastosowań, czyniąc nowego Movano idealnym pojazdem dla rzemieślników, małego biznesu, firm budowlanych i przedsiębiorstw komunalnych.

Zabudowy specjalistyczne: nadwozie kontenerowe, wywrotka i skrzynia z otwieranymi burtami

Nadwozia kontenerowe są zbudowane na sztywnej, ale lekkiej aluminiowej ramie, ze ścianami wykonanymi z tworzywa sztucznego, co daje efektowne i wysokiej jakości wykończenie. Dostępne są dwa rozmiary, o pojemnościach 20 m3
i 22 m3 i ładowności od 908 kg do 1935 kg. Do standardowego wyposażenia należą podwójne drzwi tylne o kącie otwarcia 270°, podłoga pokryta materiałem antypoślizgowym oraz aluminiowe szyny do mocowania ładunku umieszczone na ścianach wewnętrznych. Dodatkowo dostępny jest tzw. odchylacz strugi powietrza (spojler) montowany na dachu kabiny oraz zwijana do góry roleta zastępująca tylne drzwi.

 

Nowego Opla Movano można także zamówić jako wywrotkę wyładowaną do tyłu lub do tyłu i na oba boki, w dwóch długościach podwozia L2 i L3. Wywrotki z kabiną pojedynczą lub podwójną o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t napędzane są na przednią oś lub tylną oś, wersje o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,5 t mają napęd RWD. Ładowność tych wersji wynosi od 780 kg do 1860 kg. Standardowe wyposażenie obejmuje stalową podłogę skrzyni z punktami mocowania ładunku, osłonę kabiny z uchwytami na drabinę oraz aluminiowe burty boczne i tylne wraz z belkami chroniącymi przed wjechaniem innego pojazdu. Za dopłatą można zamówić stalowe burty oraz drabinkę z tyłu.

Wersje skrzyniowe z otwieranymi burtami są także dostępne w wariantach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do 4,5 t z napędem na przednią lub tylną oś. Wersje z kabiną pojedynczą lub załogową dostępne są w trzech długościach (L2 / L3 / L4). W zależności od wersji skrzynie o szerokości 2,04 m mogą mieć cztery długości, od 3,17 m do 4,47 m,
i ładowność od 1050 kg do 2130 kg. Standardowe wyposażenie obejmuje aluminiowe burty boczne i tylne, osłonę kabiny z uchwytem na drabinę oraz pokrytą tworzywem drewnianą podłogę ładunkową.

 

Nowy Movano w wersji platformy do zabudowy dostępny jest w dwóch długościach nadwozia i z dwoma wysokościami kabiny. Tylna ściana kabiny została specjalnie dostosowana do połączenia z zabudową. Można także zamówić wydłużoną wiązkę elektryczną oświetlenia z tyłu. Platforma z zabudową specjalistyczną jest idealna dla użytkowników potrzebujących niskiej podłogi oraz przejścia pomiędzy kabiną pasażerską
a zabudową, takich jak kurierzy lub handlowcy.

Ekonomiczny i dynamiczny: nowa generacja silników wysokoprężnych 2.3 CDTI

Nowa generacja czterocylindrowych silników diesla z technologią common-rail (100 KM, 125 KM i 146 KM) gwarantuje potężny moment obrotowy dostępny w niskim zakresie obrotów i dynamiczne osiągi przy niskim zużyciu paliwa i emisji spalin. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 105 litrów można osiągnąć zasięg prawie 1400 km.

 

Inżynierowie Opla zadbali, aby niskie zużycie paliwa było możliwe nie tylko w „laboratoryjnym” cyklu mieszanym, zgodnym z normami EU, ale także w normalnych warunkach codziennego użytkowania.