Opel Insignia z napędem na cztery koła i silnikiem diesla.

2010-08-26

  • Doceniona – już czterdzieści nagród i 230 tys. zamówień
  • Nowatorska – pierwszy samochód osobowy Opla z silnikiem diesla i napędem 4x4
  • Elegancka – nowe, wysokiej jakości tapicerki skórzane i stylowe pakiety wyposażenia

Rüsselsheim. Już w momencie debiutu Insignia przyciągała uwagę. Przeprowadzona właśnie analiza rynku i badania konsumenckie odpowiedziały na pytanie, co jest tajemnicą sukcesu tego modelu – wyrafinowana, elegancka i zarazem sportowa sylwetka, w połączeniu z wyjątkowymi technologiami, których użyteczność doceniają klienci. I to wszystko za niewygórowaną cenę.

 

Nic więc dziwnego, że trzy wersje nadwoziowe Insignii – hatchback, sedan i Sports Tourer zdobyły już czterdzieści nagród motoryzacyjnych, w tym prestiżowy tytuł „European Car of the Year 2009”. Wyniki sprzedaży potwierdzają opinie ekspertów – do tej pory Opla Insignię wybrało ponad 230 tys. nabywców, zapewniając jej pierwsze lub drugie miejsce
w rankingach najlepiej sprzedających się samochodów klasy średniej w 11 krajach.

 

Projektanci wciąż udoskonalają ten flagowy model Opla, aby jeszcze poprawić jego doskonałą pozycję rynkową. Tegoroczna nowość to kombinacja adaptacyjnego napędu 4x4 z silnikiem diesla 2.0 CDTI 160 KM – pierwszy osobowy samochód Opla łączący mocną i ekonomiczną jednostkę wysokoprężną z najnowocześniejszą technologią adaptacyjnego napędu na wszystkie koła. Dodatkowo, inżynierowie Opla wprowadzili udoskonalenia do wszystkich silników diesla, obniżając poziom hałasu i wibracji, co poprawiło akustykę i komfort wnętrza pojazdu. Zmiany te objęły zarówno same silniki, jak i elementy przeniesienia napędu.

 

Dwulitrowy diesel dołącza do wersji z benzynowym motorem 2.0 Turbo, która już wcześniej była oferowana z napędem 4x4. Oba silniki zapewniają wysokie osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Napęd 4x4 jest standardem w wersji 2.8 V6 Turbo 260 KM oraz w modelach OPC.

Wielkie zainteresowanie – 45 proc. klientów zamówiło Opla Insignię z napędem 4x4

Adaptacyjny napęd 4x4 wraz z aktywnym zawieszeniem FlexRide oraz sterowanym elektronicznie tylnym układem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD) wyznacza nowe standardy przyczepności i własności jezdnych. Badania wykazują, że nabywcy Insignii wyjątkowo doceniają to rozwiązanie. Prawie 45 proc. kupujących wersję
z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo wybiera dostępny za dopłatą adaptacyjny napęd 4x4.

 

Aktywny napęd na wszystkie koła ułatwia kierowanie pojazdem i poprawia jego stabilność we wszystkich warunkach drogowych. Adaptacyjny napęd 4x4 łączy najlepsze cechy tradycyjnego, mechanicznego systemu z zaletami hydraulicznie sterowanego układu rozdziału momentu obrotowego. Został zaprojektowany, aby dać Insignii większą
dynamikę dzięki optymalnej trakcji.

 

System ma zdolność reakcji zanim koła utracą przyczepność – to wielki walor tego rozwiązania. Daje to kierowcy poczucie wyjątkowej pewności. Na przykład, jeśli trzy koła obracają się na piasku lub w błocie i tylko jedno tylne koło stoi na przyczepnym podłożu, samochód prawdopodobnie wyjedzie z takiej opresji. Przy złej pogodzie lub na słabych nawierzchniach zaawansowane systemy zawieszenia rozpoznają i odpowiednio wcześnie reagują na zagrożenie, aby wspomóc kierowcę w trudnych sytuacjach. Insignia Sports Tourer 4x4 to większa przyjemność z jazdy – nawet dla rodziny jadącej na wakacje z przyczepą kempingową.

 

Adaptacyjny system 4x4 Opla nie tylko pomaga w trudnych sytuacjach, rozpoznaje także dobre warunki drogowe, jak jazda po suchej autostradzie. Wtedy, układ powraca do napędu na przednią oś, aby zmniejszyć straty spowodowane tarciem i ograniczyć zużycie paliwa.

Nagrody za nowatorskie rozwiązania

Adaptacyjny napęd 4x4 jest tylko jednym z wielu inteligentnych systemów dostępnych we wszystkich wersjach Opla Insignii. Oferta obejmuje adaptacyjne reflektory biksenonowe AFL+ z dziewięcioma trybami pracy oraz kamerę OpelEye rozpoznającą znaki drogowe i ostrzegającą o przypadkowym zjechaniu z pasa ruchu. Za oba rozwiązania Opel otrzymał nagrody doceniające ich przełomowy charakter. Klientów interesują również dostępne za dopłatą ergonomiczne fotele sportowe, certyfikowane przez niemieckie towarzystwo ortopedyczne Aktion Gesunder Rücken. Dla lubiących aktywnie spędzać wolne chwile, Opel przygotował zdejmowany hak holowniczy z poprawiającym bezpieczeństwo jazdy systemem stabilizacji przyczepy. Kiedy przyczepa jest odłączona, aby móc podziwiać eleganckie kształty Insignii, wystarczy zdemontować hak.

Sports Tourer – elegancja i wysoka funkcjonalność

Nowatorskie rozwiązania technologiczne doskonale harmonizują z nową stylistyką marki Opel, nazwaną „połączeniem stylistycznej finezji z niemiecką precyzją”, po raz pierwszy zastosowaną właśnie w Insignii. Nadwozie dokładnie ucieleśnia nowy wizerunek Opla – najwyższa jakość, elegancja i nowoczesność. Insignia Sports Tourer dodaje do tych cech swoje własne, unikalne walory, takie jak elektrycznie otwierane i zamykane tylne drzwi z możliwością zaprogramowania wysokości otwarcia, system automatycznego poziomowania nadwozia i popularny system organizacji przestrzeni bagażowej FlexOrganizer. Przestrzeń ładunkowa o całkowicie płaskiej podłodze ma objętość od 540 do 1530 litrów. Wszystko to jest zamknięte w dynamicznych kształtach sportowego kombi, które dyskretnie skrywa swoje budzące respekt możliwości transportowe.

 

Najwyższej klasy wzornictwo znajdujemy również we wnętrzu, wykonanym z wysokiej jakości materiałów i z pieczołowicie dopracowanymi detalami. Wzbogacając nowoczesny styl Insignii, Opel wprowadził dwa nowe warianty wykończenia,
z tapicerką premium Indian Summer oraz wnętrze w stylizacji OPC. Skórzana tapicerka Nappa w ciepłym, jasnobrązowym kolorze Indian Summer ozdobiona jest kremowymi przeszyciami. Wykorzystano kilka różnych rodzajów ściegów
i przeszyć w kontrastowych kolorach, zastosowanych nie tylko do wykończenia siedzeń, ale także boczków drzwi, koła kierownicy i drążka zmiany biegów. Charakterystyczny dla nadwozia Insignii motyw ostrza wyszyto na fotelach
i dywanikach. Tapicerkę z naturalnej skóry skontrastowano z czarną deską rozdzielczą, elementami drzwi i dywanikami, otrzymując luksusowe, eleganckie wnętrze.

 

Klienci mogą również wybrać pakiety „Sport”, w których, tak jak w przypadku tapicerki Indian Summer, wnętrze jest czarne. Naturalnym dopełnieniem jest kierownica i drążek zmiany biegów OPC pokryte skórą, aluminiowe pedały oraz
19- lub 20-calowe felgi i sportowe elementy stylizacji nadwozia OPC. Pakiety „Sport” dostępne są w wersjach Cosmo
i Sport.