Oficjalne otwarcie Centrum Usług Wspólnych (GBS) w Tychach.

120 nowych osób będzie wspierać pracowników firmy Opel/Vauxhall w całej Europie.

2015-03-31

W obecności Jerzego Majchrzaka, dyrektora Departamentu Innowacji i Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki, oraz Ulricha Schumachera, wiceprezesa Grupy Opel ds. personalnych i dyrektora ds. stosunków pracy, otwarto nowe Centrum Usług Wspólnych w Tychach.

 

Centrum będzie obsługiwać ponad 20 lokalnych jednostek firmy Opel/Vauxhall w Europie i stanie się miejscem pierwszego kontaktu dla pracowników we wszystkich sprawach kadrowo-płacowych. Będzie zajmowało się również zarządzaniem danymi, rozliczeniami delegacji oraz szkoleniami. Do tej pory w Centrum zatrudniono 90 konsultantów (docelowo będzie ich 120).

„Bardzo cieszymy się z faktu, że General Motors rozszerza zakres swojej aktywności biznesowej w Polsce i nie ogranicza się do tradycyjnej działalności związanej z produkcją samochodów. Nowe centrum usług wspólnych oznacza nowe miejsca pracy dla mieszkańców regionu. To kolejny dowód głębokiego zaangażowania GM w Polsce oraz potwierdzenie, że dzięki wysiłkom Ministerstwa Gospodarki powstało środowisko przyjazne dla inwestorów” — podkreślił Jerzy Majchrzak podczas ceremonii otwarcia.

Ulrich Schumacher, wiceprezes Grupy Opel ds. personalnych i dyrektor ds. stosunków pracy, dodał: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zdołaliśmy skupić ważną część naszych usług na rzecz Europy właśnie w Polsce. Ta inwestycja to kolejny dowód potwierdzający ważną rolę, jaką odgrywa Polska w międzynarodowej sieci firmy Opel/Vauxhall”.

Nowo otwarte Centrum Usług Wspólnych General Motors stanowi część GM Manufacturing Poland i znajduje się na terenie zakładu w Tychach. GM Manufacturing Poland zatrudnia obecnie 3 900 osób w trzech oddziałach: zakładzie produkującym samochody w Gliwicach, fabryce silników w Tychach oraz nowo otwartym Centrum Usług Wspólnych w Tychach. W drugiej połowie tego roku zakład w Gliwicach rozpocznie produkcję Opla Astry nowej generacji. Ponadto w zakładzie w Tychach produkowana będzie nowa rodzina silników.|

Opel jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Polsce. W 2014 roku marka sprzedała ponad 28 000 samochodów w tym kraju (+41 procent) i awansowała na czwarte miejsce, z prawie 7,2 procentowym udziałem w całym rynku samochodowym. W bieżącym roku Opel kontynuuje trend wzrostowy: w pierwszych dwóch miesiącach sprzedaż marki wzrosła o 24 procent, a udział w rynku o prawie 2 punkty procentowe, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.