Bezkompromisowo sportowy: nowy Opel Astra OPC EXTREME

Z toru wyścigowego na ulice: najszybsza Astra, jaka dotychczas powstała.

2014-03-21

Opel Astra OPC EXTREME, jest prawdziwym samochodem sportowym. Model ten był tworzony na Nürburgring Nordschleife, najtrudniejszym torze wyścigowym świata. Jest on napędzany 2-litrowym silnikiem turbo o mocy ponad 300 KM i wyposażony we wszystkie kluczowe, najnowocześniejsze komponenty z wersji wyścigowej Opla Astry OPC Cup. Jeśli reakcja klientów będzie tak pozytywna, jak się tego spodziewamy, Opel planuje uruchomienie produkcji limitowanej serii EXTREME, dopuszczonej do jazdy po drogach publicznych.

Spod karbonowej maski modelu EXTREME będzie uwalnianych ponad 300 KM. Jego 2-litrowy silnik benzynowy turbo, z bezpośrednim wtryskiem i ze zmiennymi fazami rozrządu, jest zdecydowanie najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem Opla, jaki kiedykolwiek produkowano. W pełni aluminiowy silnik jest dopasowany do wąskiej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów przenoszącej moc poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Ten sprawdzony na wyścigach silnik będzie miał łatwe życie z OPC EXTREME, gdyż ten supersportowy model jest o 100 kg lżejszy od konwencjonalnej Astry OPC, dzięki wysokiej jakości komponentom z włókna węglowego.

Opel wyposażył model EXTREME w niezwykle silne hamulce — 6-tłokowy układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 370 mm. Wyjątkowo wydajne 19-calowe opony 245/35, specjalnie opracowane dla modelu EXTREME, również odgrywają kluczową rolę i zapewniają prawie tak dobrą przyczepność, jak w samochodzie wyścigowym. Ponadto podwozie (sprężyna/amortyzator) jest także regulowane jak w prawdziwych samochodach wyścigowych.